Archief - Hoe oude Lifetec scanner onder XP laten werken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Invader

Legacy Member
Ik gebruik niet veel een scanner,maar nu heb ik er echt 1 nodig.
Ik heb hier nog een oude lifetec scanner liggen van een aantal jaren geleden, ik sluit die aan ma die werkt natuurlijk ni omdat die waarschijnlijk alleen onder Windows 98 nog werkt.

Ik heb al naar drivers gezocht maar vind niks, of toch niks dat werkt?

Iemand hier ervaring mee of iemand die weet hoe ik hem onder XP aan de praat krijg?

In The End

Legacy Member
ArtecDiskV291_lifetec lt9385 winxp drivers

Zoek eens naar deze.
Heb ze ergens gevonden een hele tijd geleden.
Maar waar weet ik niet meer.
Ze werken bij mij.

Veel succes.

Invader

Legacy Member
hey In The End,

ik heb de drivers gevonden en geïnstalleerd, pc herstart maar het werkte nog steeds niet.
Als ik wil scannen komt er 'De scanner is bezet' en dan 'Kan twain_32.dll niet vinden'
Rechtsonder staat er een groen scanner icoontje met een rood kruis erop.

@Breezer, ik zou het begot niet weten, op de scanner staat alleen in het midden Lifetec en waar het boekje is weet ik niet meer..

thx

edit: het is idd een 9350

xpr·k

Legacy Member
valt idd te doen met bovengenoemde drivers maar trust me ge gaat er nie veel vreugde van hebben . Bij mij werd het hele systeem verschrikkelijk onstabiel als ik met de scanner aan het werken was met reboots etc als gevolg .
Als ik van u was zou ik gewoon een andere gaan halen of een dual boot installen en o ja koop nooit meer brol uit den ALDI ;] . Medion aka lifetec is volgens mijn bescheiden mening dikke prul .

DyNaRaX

Legacy Member
ik had een gelijkaardig probleem, kreeg mijn oude scanner maar niet aan de praat onder XP. Ik heb uiteindelijk als test eens een virtuele pc met Win 98 geinstalleerd met Microsoft Virtual pc en nu kan ik perfect scannen via Win 98 op mijn XP machine.

Het is omslachting maar het werkt en zoveel scannen doen ik ook niet.

Invader

Legacy Member
Het werkt nog steeds niet

hij blijft maar zeggen van 'Couldn't find twain_32.dll, please copy the dll from your source disk and put it in the Windows folder'

maar de twain_32.dll bevindt zich al in de windowsfolder!

Invader

Legacy Member
de twain_32 error is weg maar nu zegt hij dat de scanner niet goed aangesloten is..

-het statuslampje brandt
-de scanner is aangesloten op de pc

Kikenie

Legacy Member
Da zijn wel de juiste drivers (ArtecDiskV291_lifetec lt9385) ma ge moet enkele stappen volgen om de scanner te laten werken.

Eerst Twain-32 subdirectory met alles er in naar de vuilbak!
Dan scanner loskoppelen en alle oude software verwijderen. Computer herstarten en dan de software installeren. Pas as alles geinstalleerd is de scanner inpluggen. Dan gaat em die normaal herkennen en verder installeren. Foutmelding negeren (toch doorgaan). Pc nog is herstarten en dan zou em zonder probleem moete werken.

Zo is het toch opgelost geraakt bij mij.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan