Archief - HP Envy 14 - 1210EB weinig batterylife

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bumbolt

Legacy Member
Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe HP ENVY 14 1210EB ontvangen. Nu geeft windows zelf maar en battery life aan van 1.15h, ik heb direct de instellingen van de profielen aangepast maar dit won me maar 5 min.

Is dit normaal voor zo'n laptop? Hoe kan ik het beter krijgen?

Ik heb nog nergens een optie gevonden voor mijn graka uit te schakelen op accu, daar ik die toch niet gebruik omdat ik niet game/psd/flash/... op accu.

Nielsvds

Legacy Member
Dat is jammer genoeg normaal voor het type laptop dat je gekocht hebt. De autonomie van multimedia en gaming laptops is zeer slecht. Meestal halen die maar +/- 2 uur. Autonomie en uitstekende prestaties gaan jammer genoeg niet samen.

Wat kan helpen is de helderheid van je scherm verlagen. Apparaten die je niet gebruikt uitschakelen in apparaatbeheer. Zoals bv een ingebouwde netwerkkaart uitschakelen, wanneer je enkel draadloos gebruikt. Draadloos internet doet de accu capaciteit afnemen. Dus indien je een knop op je laptop hebt om draadloos netwerkkaart uitschakelen doe dit wanneer je niet op het internet wil.

Mr. Humphries

Legacy Member
Vergeet ook niet dat je er een quadcore hebt inzitten. Eventueel eens kijken of die zich mooi terugklokt als hij niet al te veel bezig is.

Daarnaast is het inderdaad wel redelijk normaal dat hij niet veel langer dan dat meegaat, hoewel het wel om een 8-cell's accu gaat.

Nielsvds

Legacy Member
Ikzelf heb een 9 cell in een multimedia laptop met bluetooth/blu-ray, ... etc.
Langer dan 2 uur na wat aanpassingen aan helderheid te doen lukte ook niet. Als de hardware zeer veeleisend is dan maakt een 9 cell batterij hoge capaciteitsaccu ook niet veel uit.

Basil Fawlty

Legacy Member
Je kan proberen om zoveel mogelijk energiebesparende functies aan te zetten. Kijk hiervoor ook bij de opties van je grafische kaart. Verder zou ik je ook aanraden om het BIOS te updaten, aangezien daar soms extra energiebesparende functies mee worden verbeterd.

En tja, snelle hardware verbruikt vaak ook veel energie. Kijk eens met CPU-Z of je CPU wel terugklokt. En op batterij kan je best de schermhelderheid laag zetten, aangezien het scherm een grote stroomzuiper is meestal.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan