Archief - Ibiza versterker + skytronic speakers laptop ruis probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ceezyro

Legacy Member
Dus ik heb speakers (skytronic) van 450 watt + versterker (ibiza) 600 watt gekocht maar ik heb een probleem als ik deze aansluit op mijn laptop hebben ze een enorm irritante ruis maar dat hebben ze niet als ik ze aansluit op mijn gsm, psp,... . Wat is daar de oorzaak van en wat is er de oplossing voor?

MrZodiac

Legacy Member
oorzaak: aardlus op de voeding van uw notebook.

Snelle oplossing: de aardpen afplakken van de voeding van uw notebook.

Defenitieve oplossing: een degelijke audio interface gebruiken of alternatief een aardlus isolator gebruiken, maar ben niet zeker of dit ook werkt in huis, want deze laatste worden meer gebruikt in wagens.

EDIT: bijkomende info over de aardlus isolator: deze werkt alleen als de storing ook echt in de tulpkabels zit en niet bij een slechte massa verbinding zo een ground loop isolator is niet aangeraden omdat je de hele hoge frequency er gewoon mee uitfilterd.

Gaat voor u dus niet werken.

ceezyro

Legacy Member
MrZodiac zei:
oorzaak: aardlus op de voeding van uw notebook.

Snelle oplossing: de aardpen afplakken van de voeding van uw notebook.

Defenitieve oplossing: een degelijke audio interface gebruiken of alternatief een aardlus isolator gebruiken, maar ben niet zeker of dit ook werkt in huis, want deze laatste worden meer gebruikt in wagens.

EDIT: bijkomende info over de aardlus isolator: deze werkt alleen als de storing ook echt in de tulpkabels zit en niet bij een slechte massa verbinding zo een ground loop isolator is niet aangeraden omdat je de hele hoge frequency er gewoon mee uitfilterd.

Gaat voor u dus niet werken.
En waar vind ik die aardpen op de voeding van mijn laptop dan kan ik tenminste proberen of dat werkt

Wat kan het probleem dan zijn als er niks mis is met de voeding?

ceezyro

Legacy Member
ceezyro zei:
En waar vind ik die aardpen op de voeding van mijn laptop dan kan ik tenminste proberen of dat werkt

Wat kan het probleem dan zijn als er niks mis is met de voeding?
ik denk dat ik het heb opgelost maar nu krijgt mijn laptop geen stroom meer dus daar zal ik nog iets op moeten vinden (ik heb de stroomkabel van mijn laptop uitgetrokken en de storing was weg).

MrZodiac

Legacy Member
ceezyro zei:
ik denk dat ik het heb opgelost maar nu krijgt mijn laptop geen stroom meer dus daar zal ik nog iets op moeten vinden (ik heb de stroomkabel van mijn laptop uitgetrokken en de storing was weg).

Inderdaad, dat is echter geen "probleem" met de voeding, maar een kenmerk van een notebook voeding. (Je zal dat dus bij vrijwel alle notebooks hebben).

Ik heb gewoon een stekkerblok gemaakt en de aardpen verwijderd, of je koopt een blok zonder aarding (bvb: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:...eshack.us/img693/2778/eurostekkerblok.jpg&t=1)

Probleem zal dan weg zijn. waarom die aardpen op die voedingen zit is me toch onduidelijk, omdat een notebook en voeding dubbel afgeschermd zijn en 9/10 van plastik.

Wat ik bedoel met de aardpen afplakken: het pinnetje in je stekkerblok afplakken met dune tape, maar dit zijn enkel tijdelijke "oplossingen" en je moet zien dat je enkel de aardpen afplakt en niet de stroomvoorziening. Zeker goed opletten!

Het veiligste is nog steeds gebruik te maken van een stekkerdoos zonder aarding. Of bij de Gamma een stekkerdoos en vervang stekker kopen, en daarin gewoon de aarding niet aansluiten. (let wel op dat je die stekkerblok niet voor iets anders gaat gebruiken)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan