Archief - Iemand die is wil komen OC in Antwerpen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Goblin13

Legacy Member
zijn er mss members die is de moeite willen doen een op een veilige manier mn pc een beetje meer boost kunnen geven? heb al veel gelezen en geprobeerd mr nooit ni stabiel gebleven.
voorbeeldje:
mn ram kan op mn mobo tot 2200mhz gaan en als ik hem op 1600mhz zet en extra V enz slaagd hij na tijdje error?

mvg

Wasbeer

Legacy Member
zet u Vdim op 1.65
en zet u latencies op 11-11-11-30 en werk zo de lstatencies 1 per 1 naar onder en test met memtest ! en doet dan met u Bclock maar hoger en hoger en dan weer latencies op die snelheid testen en weer testen met memtest

croimans

Legacy Member
Om je Bclock omhoog te zetten stabiel zijn er drie voltages die mee moeten gaan des te hoger je Bclock gaat (en ook je cpu speed)

Vcore
VTT
IOH

Zorg dat je VTT ongeveer 0.5v hoger staat als je Vcore.

Je Vdimm blijft op 1.65v staan.
Je ram zal maar zo hoog gaan als je IMC van je cpu het toelaat.
Heb je een goede cpu dan kun je wel 2200Mhz halen, heb je een minder goede cpu dan zul je met 2000Mhz tevreden moeten zijn, maar dan kun je je timings beetje strakker zetten dan standaard.

En met een i7-930 zou je toch wel 4.1Ghz a 4.2Ghz zeker moeten kunnen halen.

Goblin13

Legacy Member
croimans zei:
Om je Bclock omhoog te zetten stabiel zijn er drie voltages die mee moeten gaan des te hoger je Bclock gaat (en ook je cpu speed)

Vcore
VTT
IOH

Zorg dat je VTT ongeveer 0.5v hoger staat als je Vcore.

Je Vdimm blijft op 1.65v staan.
Je ram zal maar zo hoog gaan als je IMC van je cpu het toelaat.
Heb je een goede cpu dan kun je wel 2200Mhz halen, heb je een minder goede cpu dan zul je met 2000Mhz tevreden moeten zijn, maar dan kun je je timings beetje strakker zetten dan standaard.

En met een i7-930 zou je toch wel 4.1Ghz a 4.2Ghz zeker moeten kunnen halen.


welke instellingen mag ik nog toepassen in mn bios

als ik meer als 1600Mhz ga boot mn pc niet meer stabiel op.
hoeveel volt enz en welke?
kweet dat elke cpu verschilt maar heb al het topmatriaal en kan het niet goed benutten.

thx alvast

Basil Fawlty

Legacy Member
Het is het handigste als je eerst wat overclockguides doorleest voor je vanalles begint in te stellen. Dan ga je de opties beter begrijpen.

Ik zou je wel eens willen komen helpen, maar ik heb niet vaak tijd 's avonds ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan