Archief - Ik krijg geen windows load screen te zien

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DelusioN

Legacy Member
Hi

Ik wou vandaag nieuwe RAM reepjes in mijn comp te zetten en heb dus ook Ik computer uitgehaald niet voor de RAM maar ook om het schoon te maken.

Na hele gekloot kreeg ik cpu fan (standaard) toch los maar het ziet er uit dat de cpu aan de fan geplakt is ? :s Hoe krijg ik het los van de fan? Het is alsof er iemand een lijm opgedaan heeft.

Daarna haalde ik ook graka eruit, eerst natuurlijk alle kabels eruit. Heb ik reepjes in mobo gezet en wat schoongemaakt van het stof enzo en daarna weer alles in elkaar gezet. Toen ik de pc aanzette begon ik harde geluid te horen uit mijn kast en zag 2 lichtes op mijn graka branden, ik dacht wtf nu weer. En toen besefte ik dat er geen voedingkabels in zaten, dus alles uitgezet en kabels erin gestopt.
Maar nu krijg ik bijna geen beeld meer te zien (geen windows loadscreen) :(. Is de graka kapot ofzo of zit de cpu niet goed of de reepjes?

Want als de graka kapot was die zou toch niet meer draaien, lichtes branden enzo, normale fan geluid..

Zou bios reset het helpen?

Waar kan dit toch aan liggen............

jm188

Legacy Member
uh oh

die "lijm" tussen uw cpu koeling en cpu is de koelpasta , dat dient voor betere geleiding van de hitte.

kijk in de handleiding van u moederbord welke foutmelding overeen komt met het aantal beepkes dat je hoort.

DelusioN

Legacy Member
Ik weet wat de koel pasta is & waarvoor het dient. Het gaat erom dat ik geen beeld te zien krijg en koelpasta heeft daar niks mee te maken.
Koelpasta ding is één van het probleem en de 2de waar het om gaat is de graka. (geen beeld).

Heb net RAM reepjes veranderd, bios gereset, alle kabels eruit & weer erin. Onboard graka ga ik nu testen, anders is mijn graka kapotgegaan omdat ik tijdens het aanzetten voedingskabel ben vergeten aan te sluiten :s

flyingdutchman

Legacy Member
Heb je jezelf ontladen? Die grakas gaan normaal niet stuk als er geen voedingskabel in zit, je pc weigert dan gewoonweg op te starten/posten.

jm188

Legacy Member
DelusioN zei:
Na hele gekloot kreeg ik cpu fan (standaard) toch los maar het ziet er uit dat de cpu aan de fan geplakt is ? :s Hoe krijg ik het los van de fan? Het is alsof er iemand een lijm opgedaan heeft.
...

Toen ik de pc aanzette begon ik harde geluid te horen uit mijn kast

sorry maar dit komt over als iemand dat nog nooit van koelpasta heeft gehoord.

heb je al eens naar de foutcode gekeken? dan weten we al wat meer.

DelusioN

Legacy Member
Iemand die zijn pc in elkaar zet & alle troep aanbrengt zegt meer dan genoeg of ik wel van koelpasta weet of niet. Ik vergat te vermelden dat dat "lijm" koelpasta heet ^^

Anyway, heb mezelf ontladen. Daarnet nog alle kabels switchen van hdmi naar dvi, 4gb RAM eruitgehaald of van plaats veranderd, ik krijg niks op het scherm te zien.
Wel dat het scherm aanstaat en de lichtjes wel branden + ik krijg wek HDMI/Digitaal namen ofz links boven in de hoek te zien, verder gebeurt er niks.

Als er geen signaal was dan zou ik toch een signaal error te zien krijgen.

Het klinkt zeer vreemd dat het weigert om beeld te geven, ik heb de pc al zoveel keren schoongemaakt en ineens krijg ik dit :s

Ik heb oude RAM reepjes eruitgehaald en de nieuwe erin gedaan of omgekeerd met hetzelfde resultaat.
Een verbrande of kapotte graka zou toch geen lichtjes geven of fan draaien?!
Ik heb ook geen 2de pc om daar te testen wel een laptop.

Yvezzke

Legacy Member
michielsjoris zei:
sorry maar dit komt over als iemand dat nog nooit van koelpasta heeft gehoord.

heb je al eens naar de foutcode gekeken? dan weten we al wat meer.

Imo als hij zo zen CPU uit het socket heeft getrokken, zal dit wel naar de vaantjes zijn. Elk socket heeft zo'n klein hendeltje dat het socket opent, een CPU die zonder deze procedure uit het socket gerukt word, kan je best eens nakijken.
Problemen die er nu zijn kunnen van afgebroken CPU pins afkomstig zijn.

DelusioN

Legacy Member
Hmm daar heb ik niet aan gedacht. CPU kwam ok eruit omdat het aan de cpu koeler aangeplakt was en kwam idd zonder die klepje eerst te openen? maar hoe weet ik of er wel een pin afgebroken is?

Even weer cpu koeler eruithalen.

CPU eruitgehaald en ok van de koeler zelf gehaald en het ziet eruit jammer genoeg dat een paar pinnetjes verbogen zijn en één van hen is bijna afgebroken (te verbogen).
Had ook net opgezocht dat het ook daaraan kan liggen (geen beeld)= kapotte cpu.

Dus het ziet eruit dat ik idd nieuwe cpu moet aanschaffen en kan geen garantie gebruiken omdat ik het met geweld kapotgemaakt heb, fuck!!!

verreckie

Legacy Member
Met een kapotte cpu kun je sowieso niet veel.
Je moet er eigenlijk altijd vanuit gaan dat je nergens veel kracht moet zetten, indien wel, controleer en bekijk dan eerst alles goed.

Ik versta eigenlijk nog altijd niet goed hoe je cpu cooler met de cpu er nog aan daar hebt uitgekregen, normaal komt de cooler er wel gemakkelijk af. Ma bon, ik hoop dat het geen al te duur/ recente cpu was.

jm188

Legacy Member
pas op die pasta kan soms goed plakken, en het is niet echt moeilijk om die dingen eruit te rukken.

nuja de socket waar zon cpu in zit noemt een ZIF socket (Zero Insert Force)-> dat had een hint moeten zijn

DelusioN

Legacy Member
Ik heb in 6j tijd pc uit elkaar halen en weer in elkaar zetten tijdens het schoonmaken heb ik nooit aangeplakte cpu aan koeler gehad :s
En ik heb het echt nooit geweten dat koelpasta zo aan de koeler zou aanplakken.
Daarnet brak een pinneta af & een paar verbogen, die verbogen recht proberen te zetten en weer in gezet of het ging werken maar niks.

Ik zie niks van ZIF of wat dan ook :p
Het was AMD 955 BE die mij maar dan 160 heeft gekost.
Ik ga nu eens zonder cpu proberen te opstarten en dan zien of het piept.

Edit= net mijn scherm aan mijn laptop aangesloten om te zien of het beeld gaf en ja het werkt.

Nu nog te beslissing of ik weer 955 phenom quad koop of hexacore.

Ik kan wel mezelf doodslaan :p

mdgf

Legacy Member
heb ik nooit aangeplakte cpu aan koeler gehad
Ik al meerdere keren (en ik heb nu nog niet zo veel pc's uit elkaar gehaald), komt voor bij cheapass koelpastas veronderstel ik.

Daarnet brak een pinneta af & een paar verbogen, die verbogen recht proberen te zetten en weer in gezet of het ging werken maar niks.
Als er een pinnetje afgebroken is moet je al heel veel sjans hebben dat het een nutteloos pinnetje was :(.

DelusioN

Legacy Member
Hiervoor heb ik het paar keren schoongemaakt en had dit probleem niet, maar goed. Ik kan de tijd niet terugdraaien en het wordt AMD II X6 hexacore 1100.
Volgende keer maak ik hem met anderen middelen schoon.

Dit is de eerste in 6j tijd dat iets kapot gaat door mijn schuld of vanzelf (versleten).
^^

Edit: ik herinneerde me gisteren dat ik nog mijn oude pc had met amd athlon 6400 2.4 ghz cpu.
IK heb die eruit gehaald en in mijn pc gezet en start ik op maar ik zie weer geen beeld.
Of werkt am2 niet op am3 mobo of het ligt aan iets anders?

Ik begin serious te twijfelen dat ik de verkeerde onderdeel heb besteld..........

flyingdutchman

Legacy Member
Dat is mij ook al eens overkomen. Ik heb ook al eens bij het verwisselen van de cpu-koeler de stock cpu-koeler erafgehaald waarna ik erachter kwam dat de CPU nog aan de cpu-koeler plakte. Er waren toen enkele pinnetjes heel lichtjes verbogen (de socket was ook dicht), die heb ik rechtgezet met een bankkaart terwijl ik de pinnetjes verhitte met een föhn, vervolgens de CPU teruggeplaatst en die pc werkt nog steeds :).

Om maar te zeggen dat het niet per se daar aan hoeft te liggen. Als je goed zoekt kan je mijn paniek-topic nog terugvinden :p.

DelusioN

Legacy Member
Bij mij braken er zelfs 2 a,f 1 op de zijkant en 1 in het midden.
Maar het raarste is ook als de voeding kapot is waarom geeft ie dan stroom aan de onderdelen, warrom branden er lichten of waarom draaien de fans?
Hetzelfde geldt voor mobo, als deze geen stroom krijgt dan zouden er geen lichtjes meer branden of fans draaien.
Bij kapotte graka moet dan ook geen fan draaine of er lightje branden.

Aan het scherm of RAM light het niet. En mijn pc heeft bijna nooit gepiept, las ik ook ergens over dat pc gaat meestal piepen als de graka of geheugen kapot is.

Ik weet het helemaal niet meer. Wat als ik de nieuwe cpu binnen heb en weer geen beeld krijg??

Zal ik eens je topic opzoeken maar het zal mij niets opleveren omdat het bij al werkte sinds je alle pinnetjes recht hebt gekregen.

Internet heeft mij tot nu toe ook geen antwoord gegeven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan