Archief - ik krijg mijn laptop niet open

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LT2k3

Legacy Member
hallo,
ik heb een probleem met het openen van mijn laptop.
ik volg de guide en ik krijg 1 schroef niet los waardoor ik het scherm niet kan afhalen...
het schroef zit er te vast in. ik heb het met alle macht geprobeert maar geen succes en de kop van de schroef word versleten
mijn laptop word te warm en ik krijg een BSOD.
ik denk omdat er te veel stof in mijn laptop ziet want ik voel bijna geen wind uit de ventilatie komen.
is er een andere manier voor die al die stof uit te krijgen zonder mijn laptop open te moeten krijgen? gecompresseerde lucht?

thanks

Frankyboy161

Legacy Member
Heb je het al geprobeerd met een schroefmachientje ofzo ?
Anders KAN gecompresseerde lucht wel helpen denk ik. Ofwel een stofzuiger met heel veel zuigkracht.

devil

Legacy Member
doe zo iets nooit me ene schroefmachien dan draaide voor ge het weet die schoef kapot en van je verder van huis.

gewoon een goede schroeven draaier die perfect past en dan wa duwen en draaien en die zal wel komen, ma zie da ge er ni overschiet.
het kan gebeuren ze op die schroeven wat lijm doen waardoor die idd goe vast zitten.

Frankyboy161

Legacy Member
devil zei:
doe zo iets nooit me ene schroefmachien dan draaide voor ge het weet die schoef kapot en van je verder van huis.

gewoon een goede schroeven draaier die perfect past en dan wa duwen en draaien en die zal wel komen, ma zie da ge er ni overschiet.
het kan gebeuren ze op die schroeven wat lijm doen waardoor die idd goe vast zitten.

Daarmee bedoel ik dus dat je rustig moet gaan tot die loskomt (en dan de rest met een schroevendraaier). Niet zoals een zot direct kei hard draaien zonder op het schroefmachientje te duwen zodat de bit en de kop van de schroef direct kapot zijn.

Ofwel een schroevendraaier nemen die groter is en perfect past i.p.v. een mini schroevendraaier. Dan kan je er tenminste kracht opzetten (net zoals hefbomen).

Exit

Legacy Member
met redelijk wat kracht op de schroevendraaier heel traag proberen/draaien tot er beweging in komt

maar zoals je al meld heb je de schroefkop al beschadigd ...
dan zal het moeilijker worden
met een compressor of met busjes perslucht eens blazen.

LT2k3

Legacy Member
kheb het opengekregen!
zat niet veel stof in mijn laptop, ksnap nie waarom het overheat is....
kga nu eens proberen gamen en zien wat er gebeurt

sneax

Legacy Member
LT2k3 zei:
kheb het opengekregen!
zat niet veel stof in mijn laptop, ksnap nie waarom het overheat is....
kga nu eens proberen gamen en zien wat er gebeurt

Het meeste stof komt tussen de vinnen van de ventilator te zitten en de vinnen van het koelblok, de enige manier om dat daar weg te krijgen is met perslucht blazen tussen die vinnen, de ventilator vasthouden zodat die niet kan draaien.

vinteg

Legacy Member
dat uw koelpasta opgedroogd is is vrij normaal. notebooks hebben een koelpasta die terug naar harde toestand gaat eens hij afkoelt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan