Archief - instellingen grafische kaart (AMD HD6950)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

slick

Legacy Member
hello iedereen,
heb onlangs een computer gekocht (sandy-bridge 2500k, 8GB ram, SSD) met een 2GB HD 6950 grafische kaart.

ik speel tegenwoordig wat left for dead 2 & Battlefield BC 2.
laatste nieuwe drivers en alle instellingen op default.

grafische kaart gaat -tijdens het gamen- tot 70°C. dit is normaal neem ik aan?
wat me stoort is dat ik af en toe een seconde (of soms 2) vasthang, te vergelijken met lag.
wat ik merk, is dat de koeler op de grafische kaart NIET automatisch sneller begint te draaien, bij grafische toepassingen (dus in mijn geval, de bovenstaande games).

is dit iets dat ik kan verhelpen in de instellingen van het 'catalyst-programmaatje'? wat zijn de tips die jullie geven --> eg: aparte profile per game dat uw koeling automatisch op 50% (of hoger?) draait?

ik speel op 1920-1080 (27" scherm).

alvast bedankt !
grtz

Dayofdead

Legacy Member
Radeon HD 6950 & 6970 reviewRadeon HD 6950 & 6970 review

Temps zijn meer dan normaal voor hedendaagse videokaarten.

Is uw voeding voldoende sterk om dat systeem te trekken? Misschien is dat het probleem.
Installeer eerst de laatste drivers voor uw hd 6950, probeer dan eens op een lagere resolutie te spelen. BC2 is nog steeds een zwaar spel om op die resolutie te trekken :), ook met jouw config (kijk maar iets verder in de bovenvermelde review).

slick

Legacy Member
bedankt voor de reacties. 70°C is toch wel hoog, naar mijn mening ...
voeding zou sterk genoeg moeten zijn (Antec Truepower 750W)
heb de laatste nieuwe drivers (zou eens moeten checken welke versie het is).
link a248.e. ... geeft unauthorized access...

hetgeen ik raar vind, is dat er blijkbaar geen optie is om de fan automatisch te laten verhogen bij een temperatuur, van neem maar 50°C ofzo ...
ik ben er mss al te lang uit, maar ik dacht dat dit vroeger het principe was!

xfxxl

Legacy Member
ik heb een MSI Radeon 6950 2 GB


Ik speel High op Bad Company 2 , moet ik ook iets van drivers ofzo instaleren of MSI AFTERBURNER of drivers??? ik heb wel 500 watt voeding en spele op 24 inch full hd
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan