Archief - Intel i3-2100 (3.10 GHz) vs. AMD Phenom II X4 955 (3,20 GHz)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stekke87

Legacy Member
Kostprijs van beide is ongeveer gelijk.

Qua prestaties weet ik er persoonlijk weinig van...

spaceflippie

Legacy Member
Beide processors hebben voor en nadelen.
De Intel i3 is kwa prestaties beter dan de AMD. De AMD heeft echter een groot overclockpotentieel, waardoor de prestaties ongeveer overeenkomen, en de prijzen van een bijbehorend moederbord liggen ook gevoelig lager dan bij een intel i3. Daarbij komt nog dat AMD, in tegenstelling tot intel, zijn sockets langer ondersteund. Je zal dus bij AMD later gemakkelijk je CPU kunnen updaten terwijl je bij Intel hoogstwaarschijnlijk een nieuw moederbord gaat nodig hebben.

Trolle

Legacy Member
DoGgY zei:
Van intel is de kwaliteit beter can AMD

verkoop u zever ergens anders

in het algemeen is de i3 beter maar als je zou willen overlocken ben je beter met een K(2500 of 2600) cpu of een phenom II black edition cpu

mdgf

Legacy Member
Het voordeel met een phenom is dat je een am3+ mobo kunt steken, dit betekent dat je zeker ook nog zou kunnen upgraden naar de volgende generatie (bulldozers). Bovendien kan de phenom zover overklokt worden als je kan (maar over het algemeen geraakt die niet zo ver op normale koeling dacht ik).

Een i3 is in de meeste dagdagelijkse taken sneller, enkel in programmas die de 4cores op een effectieve manier kunnen gebruiken zal de x4 955 winnen.
Maar ze zijn gemiddeld redelijk aan elkaar gewaagd:
AnandTech - Bench - CPU

Intel zegt wel dat Ivy bridge (hun volgende generatie cpu's) ook op 1155 zal passen mits een BIOS update, er worden wel nieuwe chipsets gereleased met meer features ook (maar dat was ook zo bij amd met am2+ vs am3).

Cpt. Awesome

Legacy Member
Heb onlangs een AMD Phenom ii x4 965 Black Edition gekocht, slechts 109 euro!!
Hij is 3.4GHz - 1.4V standaard. Als je de windows expirience index kent in je control panel, wel m'n CPU scoort hierop 7.4 op 7.9 (is zeer hoog). Enige 'nadeel' dat je bij AMD hebt is dat de coolers 6000+ RPM gaan, en dus erg luidruchtig zijn. Ik heb nu een 15euro Freezer 7 Pro besteld, die dit zou moeten voorkomen (zonder OC).
En goedkopere MoBo voor AMD kan ik beamen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan