Archief - IP-adres

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Granaatappel

Legacy Member
hallo,

mn vraag is, hoe verander ik mn ip adres? (kon geen goed subforum vinden)
kwordt lastig gevallen door een gast uit een spel en wil daarom mn ip adres wijzigen.
nu zit ik bij online.nl uit nederland, en heb het even nagezocht maar modem uitpluggen heeft geen zin want online.nl heeft een eeuwige IP lease dus die loopt nooit af dus krijg nooit een nieuw ip.

nu weet ik wel veel van PCs af maar netwerkproblemen zijn me niet goed bekend.
is het mogelijk om mn ip adres aan te passen door een andere netwerkkaart in mn pc te steken (dus met een ander mac adres) zodat ik een ander ip adres toegewezen krijg? of werkt dit niet?

gr granaatappel

Aap

Legacy Member
Een publiek IP adres wordt toegekend door de internet service provider. Zij bepalen je IP adres op het internet. (voor normale consumenten)

magere-hein

Legacy Member
Kunt ne ipconfig /release en daarna ne ipconfig /renew doen, (kan ook omgekeerd zijn :)), dan vraagde een nieuw IP-adres aan uw provider.

shadowstep0705

Legacy Member
Lastig gevallen door uw ip-adres? Das toch al serieus denk ik, misschien eens de politie verwittigen of toch daarmee dreigen

Granaatappel

Legacy Member
dat renew release heeft geen zin want de lease is eeuwig dus dat is erg jammer.
dan zit er helaas niks anders op..

zit op een spel en die ddossed mij dus vind dat niet zo prettig

Exit

Legacy Member
die ipconfig commando's gaan tot aan de 1ste dhcp server
als er een router(of modem/rotuer combi) zit dan stopt dat commando daar, gaat niet naar de isp toe dan.

modem (adsl/adsl2) geeft meestal nieuw ip met herverbinden tenzij je vast ip hebt bij de isp

anders voor langere tijd (nacht bvb) de modem eens uitzetten (stopcontact uit) en testen of je dan nieuw extern ip krijgt


edit:

als die leasetime in de router/modem staat dan is dat van toepassing op lokaal netwerk, niet internet.
kan ook voor de wan (internet zijde) zijn maar dat heeft bij de ISP zelf geen 'setting'

Granaatappel

Legacy Member
Heb mn PC direct met de modem verbonden ipv de router en nog eens renew/release gedaan maar zonder resultaat.

Zal vanavond de modem de hele nacht van de stroom afhalen, zien of het werkt.
Maar ben dus bang van niet want de lease time bij de ISP staat op eeuwig...

magere-hein

Legacy Member
Op eeuwig?
Mijn meter is aangesloten bij telenet en telkens die haar PC afzet krijgt die een nieuw IP.

St0wned

Legacy Member
ja een nieuw intern (privaat) IP adres wss (iets in de genre van 192.168.x.x) IP van de router is een publiek IP, gebruikt om met andere routers op het interwebz te praten

Granaatappel

Legacy Member
magere-hein zei:
Op eeuwig?
Mijn meter is aangesloten bij telenet en telkens die haar PC afzet krijgt die een nieuw IP.

ja ik heb een van de weinige (of de enige) isp in NL die dit doet, het is stront irritant.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan