Archief - kabels wegwerken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

thecoon

Legacy Member
hey

ik ben aan het denken op een 5.1 systeem te kopen deze zomer alleen horen daar kabels bij. nu is mijn vraag of iemand een methode kunt op deze weg te werken , ik ben niet van plan om muren open te breken of om van de kabelgoten te kopen.

heeft iemand eventuele suggesties

nigel555

Legacy Member
geen kabelgoten dusja enkel stripbanden kan je gebruiken. Maar veel meer kan je niet echt doen.

EpilEpic

Legacy Member
heb ook lang met die vraag gezeten, uiteindelijk heb ik het zo aangepakt:
Ik heb de kabels ofwel tegen mijn plafond (de randen) ofwel tegen de plint onderaan de kamer geplaatst en dan met silicone langs heel die rand gegaan en daarmee dus de kabels bedekt...

er was zowizo silicone aanwezig boven de plinten en aan de randen van het plafond (heb houten plafond) waardoor ik de oorspronkelijke silicone gewoon verwijderde en er nieuwe overspoot... persoonlijk is het effect wel geslaagd want je ziet er niets van en je ziet de kabels ook niet meer (al was het op sommige plekken wel prutswerk)...en tegenwoordig kan je die silicone ook al in veel verschillende kleuren kopen waardoor je zelf de kleuren kan kiezen die je wil (als je bv een bruine muur hebt fzo)

het was in ieder geval gemakkelijker dan gaten boren en mooier dan kabelgoten dus :D...

Skoebiedoe

Legacy Member
Dan mogen uw kabelkes toch niet echt dik zijn denk ik.
Ik heb er hier in gebruik met een diameter van 20 mm en 18 mm voor de rears. ;)
Begin dat maar eens proper weg te spuiten.

EpilEpic

Legacy Member
Dan mogen uw kabelkes toch niet echt dik zijn denk ik.
Ik heb er hier in gebruik met een diameter van 20 mm en 18 mm voor de rears.
Begin dat maar eens proper weg te spuiten.

als het gaat over van die standaard audiokabels is da toch geen probleem (aleja toch niet bij mij) en ge kunt altijd een dikkere/dubbele laag spuiten hé :)
Is natuurlijk een beetje minder netjes maar nog altij schoner dan een kabelgoot imo :)

ik veronderstel dan ook wel da u kabels niet standaard zijn als die zo dik zijn :)

Feel The Rush

Legacy Member
misschien plinten enz. verwijderen en achter de plinten de kabels leggen?

EpilEpic

Legacy Member
Skoebiedoe zei:

lol wtf :D waarom heeft iemand zo'n dure kabels liggen? geld teveel? :D is het zo'n groot verschil dat ze dat geld waard zijn?

en idd da van die plinten verwijderen is ook een strak plan (als ge houten plinten hebt toch, met stenen plinten gaat da miserie worden, en dan moete der ook wel rekening meeh ouden da ge ofwel u plint wa scheef gaat hebben staan ofwel een baantje ga moete infresen zoda de kabel derin past hé

Mr. Humphries

Legacy Member
Als je goede speakers en versterkers hebt, kan dit wel wat uitmaken ja. Het geluid van de receiver naar de speaker wordt nog altijd analoog doorgegeven, dus is een kabel een belangrijke component.

sneax

Legacy Member
Basil Fawlty zei:
Goed, maar €179 voor wat kabel is wel overdreven ;)

Maar als ge speakers en versterker van 5000EUR hebt die gericht is op kwaliteit, dan kan dat soms wel belangrijk zijn.

En @johnbeton, da is echt nog is ne goeien tip. als ge dat wat proper doet, en ge rond dat wat af kunde er ook gewoon oververven en dan zie ge er echt niks van just een subtiele vervorming id hoek.

Skoebiedoe

Legacy Member
Basil Fawlty zei:
Goed, maar €179 voor wat kabel is wel overdreven ;)

En dan zij die belange nog niet echt duur hoor...zoek maar eens op Siltech kabels (dan spreken ze van een paar duizend € voor een paar meter. ;) )

Kabels waren bij mij de goedkoopste aankoop. ;) (en dan bi-amp ik mijn fronts nog eens dus liggen er daar zo 2 per speaker. )

En op de vraag "maakt dat verschil"....tja voor sommigen niet voor anderen weer wel maar als je het niet probeert.....weet je het ook niet echt. ;)

EpilEpic

Legacy Member
Skoebiedoe zei:
En dan zij die belange nog niet echt duur hoor...zoek maar eens op Siltech kabels (dan spreken ze van een paar duizend € voor een paar meter. ;) )

Kabels waren bij mij de goedkoopste aankoop. ;) (en dan bi-amp ik mijn fronts nog eens dus liggen er daar zo 2 per speaker. )

En op de vraag "maakt dat verschil"....tja voor sommigen niet voor anderen weer wel maar als je het niet probeert.....weet je het ook niet echt. ;)

haha "proberen" ligt een beetje boven mijn budget, maar hé, ik moet zelf ook niet veel zeggen als ik zie hoeveel geld er momenteel al in mijn computer en randaparatuur is gekropen :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan