Archief - Kan geen verbinding maken met draadloos netwerk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

andramaster

Legacy Member
Goedemiddag iedereen

Ik heb tot op heden "linksys wmp54g" gebruikt om verbinding te kunnen maken met m'n bbox2. Deze verbinding ging enorm traag en er waren ook constante haperingen waardoor het on-line gamen zo goed als onmogelijk werd gemaakt.

Vandaag nu heb ik een nieuwe adapter gekocht (Belkin Play usb wireless), dit zou een hele verbetering zijn.. Nu heb ik deze geïnstalleerd, nieuwste drivers geïnstalleerd en ook al paar keer opnieuw opgestart.

Het probleem nu is dat als ik wil verbinding maken met m'n draadloos netwerk dit niet lukt: "Er kan geen verbinding met bbox2-..... worden gemaakt. Er zit een paswoord op, die ik natuurlijk heb ingetypt, maar helaas. Dan het wachtwoord er gewoon maar van gehaald, maar nog altijd geen resultaat.
Wat moet ik doen?


alvast bedankt


andramaster

[B]Rocketeer

Legacy Member
USB wifi is tot zover ik weet slechter dan een kaartje met externe antenne, maar soit.

Welke encryptie gebruik je op uw Bbox van paswoordbeveiliging?
Als je de pc verbindt via een netwerkkabel, heb je dan wel snel internet?
Hoeveel wifi bereik had je vroeger en nu? (als je echt op het randje randje zit, dan kan dit wel de oorzaak zijn)

andramaster

Legacy Member
Blijkbaar niet, want vroeger had ik ook usb nooit problemen mee gehad, heb moeten overschakelen naar antenne omdat ik nu om vista 64bit werk en die usb al tamelijk gedateerd was..

Encryptie: TKIP
met netwerkkabel werkt het
En de router staat op een afstand van 10 meter dus daaraan zal het probleem niet

[B]Rocketeer

Legacy Member
10m vogelvlucht of wandelafstand? 10m met 5 muren tussen of 1muur?
Maakt veel verschil. Hoeveel streepjes zie je staan als je uw bbox2 netwerk selecteert?

Al eens geprobeerd om te proberen zonder encryptie om te verifiëren dat dit wel werkt?
Ook al eens een ander wifi-frequentiekanaal ingesteld (i.v.m. interferentie)?

andramaster

Legacy Member
10 meter, zelfde kamer zonder muren en alle streepjes ;)


en die encryptie kan ik blijkbaar niet verwijderen ik moet kiezen tussen: TKIP, AES of TKIP/AES
dat frequentiekanaal weet ik niet hoe ik dat moet doen.

Infect3d

Legacy Member
Als het in dezelfde kamer is en er maar 10 meter tussen zit kun je toch beter met kabel werken of niet?
Tenzij dat je soms eens naar een andere kamer gaat natuurlijk.

Darkrage

Legacy Member
Maar dus als je het paswoord van je wifi haalt kan je er nog altijd niet op?

[B]Rocketeer

Legacy Member
Hij kan het paswoord niet van zijn wifi halen. Raar, want dit staat gewoon in de Bbox om aan te passen
Lankabel verbinden, in de bbox gaan en aanpassen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan