Archief - Laptop aangesloten op tv alleen in zwart/wit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fuge

Legacy Member
Dus wanneer ik mijn acer tm aansluit op mijn tv heb'k alleen zwart/wit beeld, kheb het al met een andere tv geprobeerd ma da was het zelfde resultaat. Kheb nen ATI mobility radeaon 9700/64Mb zitten btw.

Iemand die da ook al heeft tegengekomen?

(ik gebruik s-video kabel, niet via scart ofzo....)

hapqygap77

Legacy Member
inderdaad heb dat vroeger ook eens gehad werk je met zo'n 'tulp' stekker dan denk ik niet dat er veel kans is dat je kleuren zult krijgen had iets te maken met amerikaans syst. Nu spreek ik wel over de tijd dat ik een kaartje had van 32MB. Op dat punt lijkt het me erg sterk dat je met die 9700 geen kleur kunt krijgen.
Misschien even met google.

metalleke

Legacy Member
Ik heb da ook gehad. Gewoon naar de pc winkel geweest achter nieuw kabelke en alles in orde.
Vraag es aan iemand die je kent zo'n kabelke en test es.
wel zien dat instellingen op pal sta!

pieta

Legacy Member
jep, hebk ook, nu nog trouwens...eerst dahct ik dat het aan pc lag, en toen met iemand anderszn pc gedaan en ook zwart wit, dus zal wel aan kabel liggen bij mij..

Skoebiedoe

Legacy Member
Zie wel dat ge uwe laptop aansluit aan een s-video ingang en dat dan uwe post op s-video staat.
Ik kreeg ook eerst alleen maar zwartwit en dan zag ik dat er geen s-ke achter mijne av stond.
Ik moest gewoon nog een keer drukken zodat die overschakelde op s-video en ik had kleurbeeld.

Gebruik geen scart aansluiting want dat gaat niet werken met kleur.

fuge

Legacy Member
Tga wsl zijn omda'k een kabelke heb met 5 pinnekes, en mn radeon heeft er 8 nodig. Dus heb'k een andere kabelke nodig, tmijne zou wel moeten werken of G-force. Kga da es proberen en hopelijk lukt da é, blijkbaar geven die pinnekes da'k nie heb kleur door.

***ARF***

Legacy Member
Skoebiedoe zei:
Gebruik geen scart aansluiting want dat gaat niet werken met kleur.
dan zulde iets verkeerd doen want bij mij gaat da
met kabeltje van s-video naar composiet
en dan in de scart
werkt op elke tv dak al heb getest (vrijveel want ik pak de laptop altijd mee om overal filmkes te zien)

Skoebiedoe

Legacy Member
Heb dat ook zo geprobeerd en rarar: zwart wit.
Ook geprobeerd met zo een s-video ingang op de scart.Idem resultaat.
Op een andere tv:zwart wit.

Nadien rechtstreeks aangesloten op een av ingang (vooraan op den tv)via s-video(ook maar met 5 pinnekes hoor) en dan den tv op av kanaal gezet.
Resultaat perfect beeld maar zwart wit.nog eens op dat toetske drukken van dien av kanaal en inplaats van av staat daar nu av-s met als resultaat perfect beeld en in kleur.
Of dat dat nu op pal staat of ntsc maakt voor dien tv geen bal uit.Die zet zijn eigen toch juist.(is een hele recente dat ik heb van panasonic 16/9 100 Hz.)
Ik gebruik een acer aspire 1400 (dus mobility radeon)

fuge

Legacy Member
Skoebiedoe zei:
Heb dat ook zo geprobeerd en rarar: zwart wit.
Ook geprobeerd met zo een s-video ingang op de scart.Idem resultaat.
Op een andere tv:zwart wit.

Nadien rechtstreeks aangesloten op een av ingang (vooraan op den tv)via s-video(ook maar met 5 pinnekes hoor) en dan den tv op av kanaal gezet.
Resultaat perfect beeld maar zwart wit.nog eens op dat toetske drukken van dien av kanaal en inplaats van av staat daar nu av-s met als resultaat perfect beeld en in kleur.
Of dat dat nu op pal staat of ntsc maakt voor dien tv geen bal uit.Die zet zijn eigen toch juist.(is een hele recente dat ik heb van panasonic 16/9 100 Hz.)
Ik gebruik een acer aspire 1400 (dus mobility radeon)

Kga da vantweekend dan nen keer proberen alsk thuis ben, ma kvrees da mijn tvke da nie kan. En op onze tv beneden zit die s-video op de video kweetnie of da'k daar veel kan aan instellen. Heb jij ook meer gaatjes op je laptopaansluiting dan als er pinnekes op je kabelke staan?

Renaldo

Legacy Member
bij mijn laptop gebeurd dat op de ene TV wel, op de anderen niet

hoe ouder den TV hoe meer kans dat het zwart wit beeld geeft

Ik denk dat het ergens men NTSC / Pal compatibiliteit te maken heeft

Cliff

Legacy Member
Renaldo zei:
bij mijn laptop gebeurd dat op de ene TV wel, op de anderen niet

hoe ouder den TV hoe meer kans dat het zwart wit beeld geeft

Ik denk dat het ergens men NTSC / Pal compatibiliteit te maken heeft

Met TVTool kunt ge van NTSC naar PAl en omgekeerd switchen donwload de free trial maar, ben der zeker van da ge dan kleuren hebt :).

Preacher

Legacy Member
Maar tv tool werkt ni met ATI normaal,
misschien de nieuwere versies wel.
Het klopt inderdaad, dat je je tv op s-ingang moet zetten.
Als je tv dit niet kan, kan je altijd een kabel kopen die zelf omzetten, maar die zijn redelijk prijzig.
Bij Nvidia moet je dit nooit doen, maar bij een ATI wel heb ik gemerkt.
Mijn laptop heeft ATI en desktop Nvidia en met mijn laptop heb ik in de tijd ook liggen klooien tot ik het door had.

fuge

Legacy Member
tv tool werkt idd niet,
Ik kan beide tv's niet op s-video zetten met nog 1 of andere knop.

:doh: :doh: :doh:

Je kan altijd een kabel kopen die zelf omzetten, maar die zijn redelijk prijzig.

Meer dan 10 euro? Ik dacht dat'k zo'n kabel had, wat is er dan zo speciaal aan die kabel die jij bedoeld? Moest'k nu zo'n kabelke vinden die 8 pinnekes heeft zou het dan mss wel lukken?

:help: :help: :help:

davidk

Legacy Member
1. Hebt u een kleuren televisie?
- zoja : het probleem liegt aan uw videokaart ;

tot zover mijn bijdrage
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan