moorhunhe
Legacy Member
(ik dacht dat dit wel de juiste plek was om dit te posten...)
Vroeger toen ik nog geen eigen DVDrecorder had, zette ik de filmpjes van de videocamera (JVC Everio) gewoon op m'n laptop, met het gedacht van: die zal ik ooit wel eens converteren en ze via de PC op een DVD te krijgen.
Maar ik merk al gauw toch wel kwaliteitsverlies als ik dat deed.
Ik heb een Media bakje (emtec n200) en kan daar de bestanden ook mee afspelen en tegelijk opnemen met de DVDrecorder.
Hatelijke is dan, dat dit bakje de files niet meteen achter mekaar afspeelt, maar een pauze ertussen zet, en die lelijke groene grote symbols op beeld zet (play, pause, stop), en dan moet ik nog de pauzes ervantussen knippen, en vermits het voornamelijk gaat om optredens van bands is dit ook wel wat irritant als er stukjes uit zijn.
En ook omdat de meeste opnamens langer dan 1uur zijn, en de videocamera een 2de file begint vanaf 1uur1minuut.
Is er een manier, om m'n laptop aan te sluiten op de DVDrecorder, zodat ik BSplayer kan laten afspelen, en tegelijk datgene kan opnemen met de DVDrecorder?
Een vriend zei misschien met een VGAkabel (laptop) - USB uiteinde (DVDrecorder).
Maar ben in het Waaslandshopping center in zo'n PC / gaming winkeltje binnen geweest, en hun zeiden dat het niet kon.
Long shot, maar kan maar eens vragen zeker
Vroeger toen ik nog geen eigen DVDrecorder had, zette ik de filmpjes van de videocamera (JVC Everio) gewoon op m'n laptop, met het gedacht van: die zal ik ooit wel eens converteren en ze via de PC op een DVD te krijgen.
Maar ik merk al gauw toch wel kwaliteitsverlies als ik dat deed.
Ik heb een Media bakje (emtec n200) en kan daar de bestanden ook mee afspelen en tegelijk opnemen met de DVDrecorder.
Hatelijke is dan, dat dit bakje de files niet meteen achter mekaar afspeelt, maar een pauze ertussen zet, en die lelijke groene grote symbols op beeld zet (play, pause, stop), en dan moet ik nog de pauzes ervantussen knippen, en vermits het voornamelijk gaat om optredens van bands is dit ook wel wat irritant als er stukjes uit zijn.
En ook omdat de meeste opnamens langer dan 1uur zijn, en de videocamera een 2de file begint vanaf 1uur1minuut.
Is er een manier, om m'n laptop aan te sluiten op de DVDrecorder, zodat ik BSplayer kan laten afspelen, en tegelijk datgene kan opnemen met de DVDrecorder?
Een vriend zei misschien met een VGAkabel (laptop) - USB uiteinde (DVDrecorder).
Maar ben in het Waaslandshopping center in zo'n PC / gaming winkeltje binnen geweest, en hun zeiden dat het niet kon.
Long shot, maar kan maar eens vragen zeker
