Archief - Laptop graka wasted?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thombose

Legacy Member
Hey,

mijn vriendin hare laptop doet vreemd, en ik heb op het moment echt geen tijd om er eens deftig naar te kijken, maar ik denk dat de oorsprong van het probleem niet ver te zoeken is, maar wil toch graag jullie mening.

Laptop is nen medion van een 4-tal jaar oud met nen Turion X2 derin. Ze kan max. 20 minuten werken (soms minder) en dan wordt het scherm zwart met allemaal gele kleine streepjes erin...en moet ze hem af en terug op zetten om opnieuw voor even deftig beeld te krijgen.

Probleem ligt dus volgens mij bij graka. Denk niet dat het software probleem is, maar eerder de graka die wasted is. Misschien oververhitting, zou hem eens kunnen uitblazen, maar kpeis het niet...

wat denken jullie zo op het eerste zicht?

Tom

DJ-3000s

Legacy Member
heb zoiets dergelijk aan de hand gehad, strepen(groengeeloranje)
probleem sleepte aan totdat het scherm niet meer werkte.

Winkel zei dat moederbord begeven had in mijn geval.

Mijn advies, wees er op tijd bij(is ie nog onder garantie)

Thombose

Legacy Member
na 4 jaar niet meer onder garantie neen (zijn idd die strepen)...moederbord, hmm, ook niet goed :) zal maar uitzien naar nieuwe, denk dat deze zijn levensduur wel heeft gehad...

DJ-3000s

Legacy Member
eerst waren de strepen groenachtig, horizontaal, dan de rest van de kleuren van de regenboog. Dit kon ik eerst verhelpen door mijn scherm wa heen en weer te bewegen. Na een tijd was het gewoon kaput.

Een soortgelijk probleem heb ik ook gehad met een andere. Scherm had dezelfde symptomen, maar hier was echter de 'matrix' van het scherm kapot (door het altijd aan 1 kant te openen en te sluiten)

in ieder geval, laptopje van 4 jaar is idd aan vervanging toe. Zou zeker al geen nieuwe onderdelen aanschaffen ervoor.

Hopelijk ben je hier iets mee

Dudenoob

Legacy Member
Hier hetzelfde probleem. De laptop is wel nog handig voor dagelijkse zaken zoals internetten. Youtube... Je moet gewoon de Graka deactiveren en dan schakelt hij over naar de onboard videokaart. Games (zelf minecraft ^^) werken echter niet meer. ( bij de mijne toch)

DogFacedGod

Legacy Member
horizontale strepen(?) en scherm zwart klinkt meer als de invertor van het LCD scherm. Test eens uit met een extern beeldscherm of je het daar ook hebt.

Indien het de invertor is, kan je je laptop nog altijd perfect gebruiken met een extern scherm. Het is alleen niet zo mobiel meer :p.

Exit

Legacy Member
inverter => backlight of geen backlight
heeft NIETS te zien met dtrepen.

inverter is gewoon een omvormer van lage naar hogespanning voor de backlight van spanning te voorzien.

is videokaart en die zit op mobo dus videokaart/mobo is zelfde in meeste gevallen bij laptops, mobo/videokaart defect is dus zelfde.

DJ-3000s

Legacy Member
Exit zei:
inverter => backlight of geen backlight
heeft NIETS te zien met dtrepen.

inverter is gewoon een omvormer van lage naar hogespanning voor de backlight van spanning te voorzien.

is videokaart en die zit op mobo dus videokaart/mobo is zelfde in meeste gevallen bij laptops, mobo/videokaart defect is dus zelfde.
woohoo dus khad toch gelijk, mobo kaput... duur graptche

Deus-ex

Legacy Member
tenzij je hem laat reflowen... maar een moederbord is tussen de 150-300 euro excl montage

reflow kost ongeveer 100 euro , maar de zekerheid dat het voor goed is is niet gegarandeerd. mits goede reflow apparatuur en de kennis van het soort probleem , kun je wel een deftig resultaat krijgen .
Mijn Acer 7520 werkt al een jaar zonder problemen .

btw! : heb zo een medion met Turion x2 en een GF6150 klaar staan voor een reflow . maar dat zal voor pas binnen enkele maanden zijn.

en die medions zijn een bitch om open te krijgen !

Thombose

Legacy Member
Heb externe graka ff afgezet, wat kunnen werken op igp ...geen probleem, daarna terug aan gezet en hele film kunnen kijken zonder het probleem...bizar...vandaag nog wat verder testen, I'll keep you posted ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan