Killertux
Legacy Member
llow,
ik vind nergens op internet een sluitend antwoord op volgende vraag:
Ik ben van plan mijn laptop gedurende de week telkens 5 dagen op mijn bureau te laten staan, dus denk ik dat het verstandiger is die batterij tot 40% te (ont)laden en ze dan uit te halen en gewoon op netstroom te werken, om deze gewoon wat te sparen.
Ik heb hier wel een paar vragen over:
1) Mag je de accu uithalen terwijl de laptop aanstaat en op netvoeding is aangesloten?
2) Als de laptop afgesloten is, en de batterij is afwezig, is uw CMOS dan gecleared als ge uw netstroom afkoppelt, of zit daar ergens nog een CMOS batterij in?
Zijn er betere manier om deze batterij te sparen?
ik vind nergens op internet een sluitend antwoord op volgende vraag:
Ik ben van plan mijn laptop gedurende de week telkens 5 dagen op mijn bureau te laten staan, dus denk ik dat het verstandiger is die batterij tot 40% te (ont)laden en ze dan uit te halen en gewoon op netstroom te werken, om deze gewoon wat te sparen.
Ik heb hier wel een paar vragen over:
1) Mag je de accu uithalen terwijl de laptop aanstaat en op netvoeding is aangesloten?
2) Als de laptop afgesloten is, en de batterij is afwezig, is uw CMOS dan gecleared als ge uw netstroom afkoppelt, of zit daar ergens nog een CMOS batterij in?
Zijn er betere manier om deze batterij te sparen?
