Archief - Laptop overhit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stoelpoot

Legacy Member
Dag,

Mijn laptop is nu 3 jaar oud (en dus uit garantie). Recent werd hij heel erg warm en begon ik wat rond te lezen over hoe dit op te lossen valt. Stof verwijderen door hem open te draaien was geen optie voor mij (ik ben niet bepaald een technisch genie ^^). Dus heb ik met de stofzuiger proberen zoveel mogelijk stof te verwijderen langs buitenaf. (ik heb op deze manier ook een paar stofpluizen kunnen verwijderen)

Maar toen ik mijn laptop terug aan had gezet viel me op dat hij nog warmer werd. Tijdens gewoon gebruik wordt hij wel heel warm (continu 90+), maar wanneer ik wil gamen wordt het echt problematisch. Dan valt de laptop gewoon uit.

Kan het zijn dat ik het stof op een negatieve manier heb verplaatst met de stofzuiger?

En (voor mij belangrijker): hoe kan ik dit oplossen?

w00tw00t

Legacy Member
Ontstoffen is de enige oplossing. Binnenbrengen ofwel zelf doen. Nieuwe termische pasta kan ook wonderen doen.

Stoelpoot

Legacy Member
Dju, was ik al bang voor. Maar voor een complete leek zoals mij zal binnendoen wel het beste zijn zeker? Probleem is dat het laptop is die gekocht is via mijn vorige school (PHL), maar denk niet dat ik daar nog op service moet rekenen.

w00tw00t

Legacy Member
Gewone computerzaak of eens rondvragen bij mensen die er iets van kennen?

Rainforce micha

Legacy Member
eens proberen uit te blazen met luchdruk, veel laptops hebben er last van ooit met der tijd.
laptop openmaken en ontdoen van alle soorten aanslag, ook teer en/nicotine
en voorzien van nieuwe koelpasta kan wonderen doen ;-) succes

jm188

Legacy Member
Stoelpoot zei:
Dju, was ik al bang voor. Maar voor een complete leek zoals mij zal binnendoen wel het beste zijn zeker? Probleem is dat het laptop is die gekocht is via mijn vorige school (PHL), maar denk niet dat ik daar nog op service moet rekenen.

ik denk dat da van die HP's zijn he?
koop een bus lucht en een schroevendraaier.
sluit u pc af, haal batterij eruit

onderaan zijn 2 of mee schroefjes met een keyboard icoon, die vijs je los.
draai uw laptop terug om, bovenaan uw keyboard zijn normaal gezien beweegbare zwarte stukjes dat je naar achteren kan schuiven (tussen de F-toetsen, 3 in totaal bij mij)
schuif die naar beneden, en dan kan je normaal gezien voorzichtig het toetsenbord opheffen

nu kan je je cpu fan en de 'buis" naar buiten zien
blaas met uw bus lucht tussen die cpu fan en door de buis, zie dat daar niets meer van stof zit (bij mij zit dat om de paar maanden potdicht van de klotten stof)
daarna zet je je keyboard terug, zwarte klepjes weer naar boven, en vijsjes er weer in.


of je wandelt de laptopdienst bij de phl dienst tijdens de schooluren binnen en vraagt het daar effe dat ze het snel doen, gewoon doen alsof je nog student bent :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan