Archief - Laptop presteert niet naar behoren?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tetnman

Legacy Member
Ik heb onlangs een nieuwe laptop aangeschaft, nl. een dell xps 15 (L502x) met volgende specs:

- intel core i7-2630QM
- 4Gb DDR3 1333 MHz RAM
- 500Gb HD
- GT 540m 2Gb GPU
- Windows 7 Ultimate 64 bit

Bij het spelen van Call Of Duty: Modern Warfare 2, met alle settings op het hoogste en resolutie van 1360X768, krijg ik een framerate van nauwelijks 10 fps. Terwijl ik op youtube filmpjes tegenkom van mensen die met lagere specs (core i3, GT 330m), met quasi alle settings op het maximum, het spel vlot kunnen draaien... Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik mag toch aannemen dat ik dit spel, met deze laptop, normaal gezien zeer vlot moet kunnen spelen?

Ook bij het openen van autocad architecture 2011(64 bit) merk ik geen verschil in opstarttijd tussen deze laptop en mijn vorige (core duo T2300, 3Gb DDR2 RAM, Mobility Radeon X1600).

Ik merk ook dat het RAM geheugen al snel voor 50 à 60% in gebruik is bij normaal gebruik van de laptop (internet, media player, mails lezen)

Verwacht ik hier teveel van mijn nieuwe pc, of is er hier meer aan de hand?

En nu ik hier toch ben :p. Ik heb ook problemen met mijn draadloze internetverbinding (op dezelfde laptop :p). De draadloze netwerkverbinding met onze bbox2 van belgacom wordt telkens gezien als 'unidentified network'. Als ik de verbinding verbreek en terug herstel, is alles meestal terug in orde en is de verbinding terug 'thuisnetwerk'. Maar na een tijdje wordt de verbinding terug gezien als 'unidentified network'. Zeer vervelend want het internet valt om de haverklap weg...

Een ganse boterham :). Graag jullie mening hierover.

Grts, Tetnman

Benitek

Legacy Member
Ik weet niet of je al eens nagekeken hebt welke programmas er allemaal mee opstarten waarvan er hoogst waarschijnlijk enkele kunnen van uitgeschakeld worden.

tegenwoordig zetten de meeste producenten er een heleboel brol bij op die de prestaties van de laptop zeker niet ten goede komen.

Tetnman

Legacy Member
Ik kijk dat regelmatig eens na en het zijn enkel de noodzakelijke dingen die mee opstarten...

Benitek

Legacy Member
Onlangs kwam een vriend met een nieuwe Sony laptop af welke wat hardware betreft zeker in orde was maar naar prestaties toe enorm tegen viel.

Natuurlijk het verhaal van de massa software welke meedraaide en de prestaties verziekte.
Na enkele zaken uitgeschakelt te hebben was het een beetje beter maar zeker niet wat het moest zijn.

Toen hebben we een blanco installatie gedaan en van de belangrijke zaken de laatste drivers geinstalleerd zoals bvb chipset en grafische kaart en toen bolde de laptop als een trein.

Je kan anders al eens proberen om deze twee te vernieuwen met de laatste driverversie en een zien welk resultaat dit heeft.

vinteg

Legacy Member
framerates ligt wss aan uw laptop die niet overschakeld van interne videokaart van intel naar de nvidia grafische kaart.

Tetnman

Legacy Member
Ik heb die drivers eens geüpdate en nu lijkt alles in orde. De games draaien nu zeer vlot. Ik denk ook dat het lag aan het niet overschakelen op de nvidea kaart. Ik had nochtans alle settings daaromtrent nagekeken en het zag er allemaal in orde uit, blijkbaar toch niet... Allez, dit is toch al in orde :)
Kan er mij iemand helpen i.v.m. de netwerkproblemen? Ik heb al vanalles geprobeerd. Met de firewall instellingen gefoefeld, modem gereset, ...

Grts

Tetnman

Legacy Member
Ik had eerst al meermaals de drivers van op de dell site opnieuw geïnstalleerd en dit bleek niet te werken. En met de driver vanop de intelsite lijkt alles voorlopig in orde...


Alvast bedankt aan iedereen voor de hulp, hopelijk moet ik jullie niet verder lastigvallen :)

Grts

Tetnman

Legacy Member
Ok, ik heb opnieuw problemen met mijn draadloze verbinding. Ik krijg de volgende foutmelding: 'Wireless Network Connection heeft geen geldige IP-configuratie' en soms ook: 'De standaardgateway is niet beschikbaar'.
Iemand die mij hier kan helpen?

Grts
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan