Archief - Laptop: problemen met graka

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tjee

Legacy Member
Ik ondervind al een tijdje problemen bij het afspelen van films in zowel vlc media player als op youtube.

YouTube - Laptop graphics problem

Ik heb een filmpje online gezet van wat er juist gebeurt, er komt uiteindelijk zelfs een bsod tevoorschijn (hoewel niet in dit filmpje, maar ik kan het gerust uploaden, aangezien ik er beeldmateriaal van heb).

Gelieve mij zo snel mogelijk te helpen.

up1

Tjee

Legacy Member
Geen idee, ik zal het nu proberen uit te zoeken.
Ik ben op een forum terecht gekomen waar het allemaal draait rond 'the nvidia problem'.
Blijkbaar ben ik niet de enige met een defecte grafische kaart.

Link naar mijn post daar: View topic - Asus G1S: Graphical error • The Nvidia Defect Forum

:edit: in afwachting van de bsod, hier een voorbeeld van de temp van mijn graka als hij 'idle' is

23wsi6x.jpg


:edit 2: zou dit helpen? http://www.youtube.com/watch?v=XYzKfec71g0&feature=related

:edit 3: De BSOD: http://www.youtube.com/watch?v=5ADUfCvbYxw

Exit

Legacy Member
zeer grote kans op slechte videokaart als ik de beelden bekijk.

sneax

Legacy Member
Ik weet dat er in die periode problemen waren met de grafische chips van nvidia in de reeks waar uw gpu chip ook bij hoort. Een probleem met een of ander onderdeel dat na veel opwarmen en afkoelen het vroegtijdig begaf. Mijn M1330 is ook zo gecrashed, gelukkig nog in garantie en den dag nadien zijn ze het komen repareren.

Ik vind het wel vreemd dat het enkel is met een externe schijf aangesloten.

Ik zou zeggen probeer zoveel mogelijk deze situatie te vermijden om de levensduur zo lang mogelijk te houden.

R3L4X

Legacy Member
8400 en 8600 is idd gekend om de problemen, normaal kan dit alleen verholpen worden met het vervangen van het moederbord maar een andere oplossing is die je al zelf aanreikte, de graka 'bakken' maar dit is nogal riskant en maar tijdelijk. Als je garantie hebt probeer deze dan nog aan te spreken :)

Tjee

Legacy Member
Het is eerlijk gezegd helemaal niet enkel als ik een externe schijf aansluit, maar toen vermoedde ik nog dat het probleem voornamelijk daar lag.
Nu is het spijtig genoeg al een beetje geëscaleert... Ik mag al blij zijn als hij niet crasht gewoon omdat hij er zin in heeft (zonder youtube of gelijk wat af te spelen).

Bij gebrek aan garantie rest mij dus slechts 1 optie en dat is een nieuwe kopen zeker.

R3L4X

Legacy Member
Tjee zei:
Het is eerlijk gezegd helemaal niet enkel als ik een externe schijf aansluit, maar toen vermoedde ik nog dat het probleem voornamelijk daar lag.
Nu is het spijtig genoeg al een beetje geëscaleert... Ik mag al blij zijn als hij niet crasht gewoon omdat hij er zin in heeft (zonder youtube of gelijk wat af te spelen).

Bij gebrek aan garantie rest mij dus slechts 1 optie en dat is een nieuwe kopen zeker.

Waarschijnlijk wel, heb wat rondgelezen een tijdje terug over de problem ivm de 8400m gs en die moesten bijna elk halfjaar een moederbord vervangen (wegens dat het een gekend probleem was). Bij Dell blijven ze dit doen tot 2012 dacht ik omdat ze zelf weten dat het probleem er is. Misschien eens contact opnemen met Asus?

Tjee

Legacy Member
Volgens die site is Asus zowat de slechtste op dit gebied, ze negeren het probleem compleet en willen zelfs niet toegeven dat ze in de fout zijn...

:edit:
Nog wat nieuwe blue screen informatie:

Blue screen 1
--------------
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.768.3
Landinstelling-id: 2067

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 100000ea
BCP1: 90ABB3D0
BCP2: 8F7FFF58
BCP3: 8F65E730
BCP4: 00000001
OS Version: 6_0_6002
Service Pack: 2_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini032411-01.dmp
C:\Users\Gauthier\AppData\Local\Temp\WER-123256-0.sysdata.xml
C:\Users\Gauthier\AppData\Local\Temp\WEREEF0.tmp.version.txt

Lees onze privacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0413



Blue screen 2
--------------
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.768.3
Landinstelling-id: 2067

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 116
BCP1: 937C33C8
BCP2: 8CCE8E5A
BCP3: 00000000
BCP4: 00000002
OS Version: 6_0_6002
Service Pack: 2_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini032711-01.dmp
C:\Windows\Temp\WER-50981-0.sysdata.xml
C:\Windows\Temp\WERD548.tmp.version.txt

Lees onze privacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0413
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan