Archief - lcd monitor als tv EN pc-scherm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

t34mkill3r

Legacy Member
beste,

Ik heb een vraagje, mijn vriendin zit op kot en heeft daar tv aansluiting.
Nu zou ze een monitor kopen met een tv aansluiting en zou ze die beide gebruiken om tv te kijken en als pc scherm.
stel dat ze nu de hdmi kabel aansluit aan haar pc en terzelfde tijd haar coditel in haar scherm steekt, kan je dan met een druk op de knop switchen van pc naar tv??

phate_13

Legacy Member
Wil je tv kunnen kijken zonder dat de pc aanstaat (dan moet je je beperken tot schermen met een tv-tuner in) of maakt dat niet uit? (Dan kun je kijken voor een tv-kaartje voor in je pc.)

En wat natuurlijk ook belangrijk is: Wat is het budget? :)

t34mkill3r

Legacy Member
mja, als ik zo rondkijk bv in de mediamarkt zie ik dan zo een lcd scherm staan (tussen de pc schermen) met scart aansluiting, hdmi dvi vga, en coditel.
ik dacht om zo een scherm te kopen en dat scherm voor pc scherm EN tv scherm te gebruiken.
het enige wat ik eigenlijk naartoe wil is of ik telkens die kabel van me pc zal moeten uittrekken of als ik beide kabels mooi kan laten zitten en dan door een knop op het zappertje die bijgeleverd zit bij het scherm te switchen, of zal ik telkens die hdmi uit die pc moeten halen omdat het anders een conflict zal geven met die coditel die reeds in die tv zit?

phate_13

Legacy Member
Oftewel:
Neem je een scherm met tv-tuner in. Dan kan je gewoon 2 kabels naar het scherm laten gaan, één van de pc en één voor televisieontvangst.
Oftewel laat je de kabel voor televisieontvangst gaan naar je pc, waar je dan een tv-kaartje moet insteken. Op die manier kun je eender welk scherm gebruiken omdat je dan de tv-tuner in je pc hebt steken.

Beiden hebben zijn voordelen. Bij de eerste methode moet je pc niet opstaan om tv te kijken. Bij de tweede methode kun je tegelijkertijd dat je tv aan het kijken bent perfect nog andere dingen tegelijk op je pc doen. (Helft van het scherm is televisie, andere helft internet bijvoorbeeld.)

Persoonlijk zou ik voor de 2de optie opteren.

Exit

Legacy Member
met een tv (die als pc scherm bruikbaar is, zowat elke flatscreen) kan je zonder probleem met de remote zappen ts pc scherm en tv (en andere ingangen als scart)

1k0wnj3

Legacy Member
heey allemaal,

ik heb sinds kort een hdmi kabel gekocht en aangesloten van mijn computer naar de tv.
dat is gelukt zonder ening probleem naja...
ik wil graag kunnen wisselen van alleen mijn pc beeldscherm naar alleen mijn tv hoe kan ik dat doen zonder dat ze allebij aan hoeven te staan?

Met vriendelijke groet 1k0wnj3.

Mr. Humphries

Legacy Member
Hier mag je een nieuwe thread voor aanmaken hoor. Zo hoef je geen oude naar boven te halen ...

Hoe wil je precies zeggen? Heb je een tv met daaraan je computer, of heb je een pc monitor met hdmi ingang en zit je tv kaart in de computer?

Bij het eerste is het gemakkelijk, gewoon je input op je TV veranderen van PC naar TV.

1k0wnj3

Legacy Member
ik heb mijn computer op mijn pc beeldscherm maar heb via hdmi aansluiting in mijn computer naar mijn tv gedaan.
ik wil nu dat ik of alleen op de tv kan kijken via mijn computer of alleen op het beeldscherm van mijn computer zoals normaal. maar niet dat hij allebij tegelijk heefft zoals dat ik nu heb dat vind ik best irritant namelijk.

Mr. Humphries

Legacy Member
Zoals ik begrijp, heb je nu twee schermen aan je computer hangen, 1 gewone monitor en 1 tv? Je hebt op moment op beide schermen je bureaublad/computer weergegeven? En je wil nu op je tv gewoon tv kijken?

Ten eerste: Heb je een tv-kabel aan je tv hangen?
Dan moet je zoiezo al je input veranderen naar de TV ingang (dit doe je op de tv zelf, via de afstandbediening).

Op je computer zal je via de driver van je videokaart moeten instellen welke schermen je wil aansturen en welke niet. Dit hangt af van je videokaart hoe je dit moet doen.

1k0wnj3

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Zoals ik begrijp, heb je nu twee schermen aan je computer hangen, 1 gewone monitor en 1 tv? Je hebt op moment op beide schermen je bureaublad/computer weergegeven? En je wil nu op je tv gewoon tv kijken?

Ten eerste: Heb je een tv-kabel aan je tv hangen?
Dan moet je zoiezo al je input veranderen naar de TV ingang (dit doe je op de tv zelf, via de afstandbediening).

Op je computer zal je via de driver van je videokaart moeten instellen welke schermen je wil aansturen en welke niet. Dit hangt af van je videokaart hoe je dit moet doen.

ik heb nu twee schermen aan mijn computer hangen ja 1 tv en 1 gewone monitor.
ik heb momenteel alleen op mijn tv beeld maar ik kan wel op allebij tegelijk beeld krijgen gewoon bij beelscherm opties beuroblad doortrekken aanzetten.
Ja ik heb een tv-kabel aan mijn tv hangen van upc die gaat in hdmi ingang 1
en die van mijn computer in hdmi ingang 2.

Ik ga nu proberen via de driver van mijn videokaart in te stellen dat ik alleen op mijn pc of alleen op mijn tv(voor films) wil computeren. dus ik bedoel daarmee te zeggen dat ik voor als ik speletjes wil spelen bijvoorbeeld op het scherm van mijn gewone monitor en als ik films wil kijken op de tv.
maar als ik dat dan doe met alle 2 met beuroblad doortrekken dan krijg ik soms dat als ik op de pc zit en mijn ouders kijken tv dat er soms op het deel van de tv dingen omhoog komen bijvoorbeeld van skype en internet.

Mr. Humphries

Legacy Member
Inderdaad, je moet dan in de driver van de videokaart dan je TV uitschakelen (disable). Als je hem terug wil gebruiken moet je hem terug inschakelen.

Heb je Ati of nVidia?

Een andere oplossingis telkens de kabel uittrekken :).

Exit

Legacy Member
of ze zet op kloon en zet tv/scherm aan/uit welke je wilt

of verander in windows welke scherm primair is zodat dat scherm het hoofdsherm wordt (met startbalk enzo) en zet je scherm 2 gewoon uit

1k0wnj3

Legacy Member
ik heb nu gevonden hoe ik het kan doen duurt wel even maar dat maakt niet uit ik ga naar
beuroblad>rechtermuis>aan persoonlijke voorkeur aanpassen> beelscherminstellingen

daar trek ik eerst de beuroblad door naar de tv dan doe ik hem als hoofdbeeldscherm en doe ik bij het scherm van mijn pc de beuroblad doortrekken uit.

bedankt voor jullie hulp en sorry dat ik dit oude topic heb gebruikt maar ik wist niet hoe ik een nieuwe moest aanmaken.

Mr. Humphries

Legacy Member
Goed dat je het gevonden hebt.

Om een topic te starten, staat er linksbovenaan 'New Thread'.
Verder ook: het is bureau, niet beuro ... :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan