Archief - Linksys Router

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mythe

Legacy Member
Heb hier nog nen Linksys router staan, maar sinds fibernet is het nog onbruikbaar geworden. Nu vraag ik mij af of je dat toestel niet kan bezigen als WiFi hotspot (extra hotspot) en als switch? Dus op één of andere manier de router uitschakelen.

SpeedFreak.be

Legacy Member
Wss is dat wel mogelijk om welk type gaat het eigenlijk?

mythe

Legacy Member
WRT160N

Staat toch op de doos. Maar het is dan ook nen router, dusjah :p.
Internel antenna array for expanded wireless coverage.

Het is dus effectief voor het draadloos netwerk uit te breiden. Want heb al één. Maar het zou handig zijn moest ik de andere kant van het huis ook kunnen voorzien van draadloos internet.

SpeedFreak.be

Legacy Member
De hele riedel weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar je moet volgens mij hem een ander ip adres geven en op de lan poort aansluiten ipv op de wan en je moet de nat en DHCP uitschakelen. Iemand anders kan je dit wel precies uitleggen, maar het is zeker mogelijk ik heb die router hier zelf ook nog als backup staan mijn hoofdrouter is een Linksys E3000

mythe

Legacy Member
Moet wel vinden hoe ik aan mijn router settings geraak nu :p.
Ok, niet meer nodig! Overal draadloos internet vanaf nu. De max. Wist niet dat die extra wifi acces points zo goed werkten.

Is er nu enige mogelijkheid dat hij vanzelf overschakeld? Bv. als het ééne netwerk een zeer zwak signaal heeft dat hij overschakeld op het andere?

*Edit: hoe geraak ik nu terug op mijn router settings? Want geraak er niet meer op :s.

SpeedFreak.be

Legacy Member
Ik had net hetzelfde probleem ik moest mijn ip ook veranderen en geraakte er ook niet meer op

SpeedFreak.be

Legacy Member
Ik heb hem gereset, maar mijn probleem is anders ik ben van telenet naar belgacom gegaan vandaag en daar krijg je ook wel een modem router, maar ik heb nu mijn eigen router de ppoe verbinding laten opzetten (b-box2 als modem). Ik wilde het eerst de router als ap gebruiken.

Goddank kun je tenminste dat ding goed configureren.

Probeer anders eens om te resetten en het volgende te doen zet de nat uit en de dhcp beveilig de ap/router gooi de I-net kabel op de lan poort. kijk dan eens of dat conflicten gaat geven.

Ciberth

Legacy Member
Zolang je kan inloggen in je root van je router kan je toch alles bekijken en wijzigen ?

surfen naar 192.168.1.0 (standaard)

<< cmd << ipconfig << je standaardgateway ^^

Dragon Racing

Legacy Member
Je moet je IP adres in je router van Linksys veranderen naar 192.168.1.1

En dan werkt die wel zeggen de installateurs van Telenet

SpeedFreak.be

Legacy Member
Dat was juist het probleem zo gauw we de ip veranderden kwamen we er niet meer in. ;) naja ik heb het opgelost door een reset dus mijn problemen zijn opgelost alles doet het alleen als ik in de bbox menu's wil moet ik even met de vaste pc voor mijn eigen router gaan en dan kom ik er moeiteloos in.

Exit

Legacy Member
een router (eender welke) als AP + switch gebruiken:

stel lan ip van de router in de range van de andere router (die modem van telenet dus)
als die 192.168.1.1 heeft zet je de router op 192.168.1.x (x bvb 2)

zet dan DHCP op de router uit (zodat de modem ip's geeft, niet de router)

sluit daarna de router aan op de modem via lan poort, niet de wan/internet poort.

nu zal deze werken als AP+switch
je kan er op inloggen via het ingestelde IP om wifi enzo in te stellen


edit:
reden dat je er niet in kan is dat je in een ander netwerk zit dan de bbox
reden dat je niet meer in de router kan als je ip niet goed zet, je zit in het netwerk van de modem ipv de router en de router zit dus niet in dat zelfde netwerk = geen toegang
als je dan handmatig ip instelt dan kan je wel in de router voor settings, maar niet op internet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan