Archief - Logitech Z560 - Probleem met draaiknopjes op controlcenter

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kristofb

Legacy Member
Is er hier toevallig iemand die me kan helpen met krakende draaiknopjes (potmeter) op de controlcenter van m'n bijna 10j oude Logitech Z560 set? (Logitech Z560 4.1 speakerset review | Core | Tweakers.net Nieuws)
Het volume knopje kraakt in de onderste regionen, en de bass knop valt op sommige standen precies uit, maar als je dan wat wiebelt met dat ding, dan springt de bass wel weer aan. De control center kan je zonder problemen opendoen, en dan kan je gewoon vrij aan de knopjes en printplaten aan.

Het zou zéér leuk zijn moet iemand me even kunnen helpen hiermee :)

MrZodiac

Legacy Member
kontakt spray gebruiken. Dat is geen permanente oplossing, maar dan kan je tijdelijk weer verder.
http://www.allekabels.nl/Spray/731/7682/Spuitbus-Kontakt-Spray.html

Best de potmeters eerst goed uitspuiten met luchtdruk (opletten als je een compressor gebruikt dat er geen olie in de lucht zit).

Eenmaal dat gebeurt is gewoon Kontakt spray in de openingen van de potmeters, ze een paar keer dicht en open draaien en dan even laten rusten en laten opdrogen. (zeker lang genoeg laten drogen)

Let wel op, want er zijn verschillende soorten spray, de standaard spray (nr 61) is nogal vettig. Je kan best de 60 gebruiken of eerst met Isopropanol reinigen. (tussen elke stap altijd checken of het beter/opgelost is.)

kristofb

Legacy Member
MrZodiac zei:
kontakt spray gebruiken. Dat is geen permanente oplossing, maar dan kan je tijdelijk weer verder.
spuitbus kontakt spray -

Best de potmeters eerst goed uitspuiten met luchtdruk (opletten als je een compressor gebruikt dat er geen olie in de lucht zit).

Eenmaal dat gebeurt is gewoon Kontakt spray in de openingen van de potmeters, ze een paar keer dicht en open draaien en dan even laten rusten en laten opdrogen. (zeker lang genoeg laten drogen)

Let wel op, want er zijn verschillende soorten spray, de standaard spray (nr 61) is nogal vettig. Je kan best de 60 gebruiken of eerst met Isopropanol reinigen. (tussen elke stap altijd checken of het beter/opgelost is.)
Bedankt voor de tip, maar contactspray heb ik al een keer of 3-4 gebruikt, maar het helpt gewoon niet meer. Ik kan misschien maar beter eens rondkijken of ik zo geen potmeterkes kan vinden ergens om ze misschien te vervangen...

MrZodiac

Legacy Member
kristofb zei:
Bedankt voor de tip, maar contactspray heb ik al een keer of 3-4 gebruikt, maar het helpt gewoon niet meer. Ik kan misschien maar beter eens rondkijken of ik zo geen potmeterkes kan vinden ergens om ze misschien te vervangen...

Ah, inderdaad, als je dat al gebruikt hebt is het inderdaad beter om ze te vervangen.

Kan je eens zien welke potmeters erin zitten? Ik kan dat normaal wel vervangen, alleen spijtig van de afstand, want had dat graag eerst van dichtbij gezien. (kan zelf ook aan potmeters geraken)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan