Archief - multiboot XP + Windows7

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kiss1

Legacy Member
vroeger als ik dan de pc opstartte kreeg ik een keuze om te kiezen met welke windows ik wou werken, nu ik windows xp opnieuw heb geïnstalleerd krijg ik dit niet meer en start hij automatisch met windows xp

hoe krijg ik dit boot menu terug zodat ik weer kan kiezen met welke windows ik wil werken?

beide windows staan op een andere HD geïnstalleerd

Burny

Legacy Member
Booten van je Win7 DVD. Daar kan je een boot herstel doen. Daarmee kan je uw bootmenu normaal wel terugzetten.

Metteh

Legacy Member
Is da niet gewoon f8 rammen na uw bios post scherm ? Alle bepaalde merk van laptops gaat dat toch zo. ;)

mdgf

Legacy Member
Door windows XP terug te installeren heb je je boot menu verwijderd waardoor hij automatisch het eerst OS dat hij tegenkomt zal opstarten, gewoon dit terug herstellen (dit kan vanuit windows zelf normaal, maar vraag me nu niet meer hoe).

kiss1

Legacy Member
mdgf zei:
Door windows XP terug te installeren heb je je boot menu verwijderd waardoor hij automatisch het eerst OS dat hij tegenkomt zal opstarten, gewoon dit terug herstellen (dit kan vanuit windows zelf normaal, maar vraag me nu niet meer hoe).

dat is juist wel de vraag;)
dacht dat ik dat de vorige keer had gedaan via; Configuratiescherm - systeem - geavanceerd - opstart en herstelinstellingen

daar kon ik toen het aantal seconden instellen hoe lang dat ik had om te kiezen tussen windows xp of windows 7

als ik daar klik op bewerken kan ik wel de boot.ini via kladblok aanpassen maar weet niet meer wat ik juist moest aanpassen:doh:

boot.ini ziet er nu zo uit;

[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

Exit

Legacy Member
boot.ini is ENKEL voor xp (en 2000), vista en 7 gebruiken die file niet.

zoals hier al gemeld is:
Burny zei:
Booten van je Win7 DVD. Daar kan je een boot herstel doen. Daarmee kan je uw bootmenu normaal wel terugzetten.

dus, start op vanaf de vista/7 cdrom en daarop opstartinstellingen herstellen (of dus bootmenu van vista/7 herstellen)
dan zal je terug de keuze krijgen


via msconfig in win7/vista kan je dat aanpassen in de juiste file
msconfig van xp werkt op de boot.ini file, niet de vista/7 files
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan