maiskelin
Legacy Member
Beste forumleden,
Ik wil mijn Acer One netbook aansluiten op mijn Sony Bravia tv, maar slaag er niet in beeld én geluid uit mijn tv te krijgen, tot mijn gigantische frustratie.
Ik ben een complete nul op technisch vlak, maar ben er na wat surfen uitgeraakt dat ik een vga-kabel en een rca-kabel nodig had (mijn netbook heeft geen hdmi-uitgang) om de filmpjes van mijn netbook op mijn tv af te spelen.
De vga-kabel installeren was eenvoudig: er is maar een poort op mijn pc en maar een poort op de tv. De rca-kabel heb ik aan de ene kant in de koptelefoon-ingang van mijn netbook gestopt, en aan de andere kant het rode uiteinde in de rode ingang en het zwarte uiteinde in de witte ingang.
Maar dan.
Als ik in de presets van mijn tv (waar ik voor AV1, AV2, HDMI1, HDMI2 enz. kan kiezen) voor de preset PC kies, krijg ik meteen het scherm van mijn netbook te zien. Maar dan krijg ik er geen geluid uit, waar ik de rca-kabels ook instop (er zijn meerdere rode en witte ingangen op de tv).
Als ik in de presets van mijn tv voor Components kies in plaats van PC, krijg ik plots wel geluid als ik de rca-kabel in de components-ingang stop. Maar dan heb ik natuurlijk geen beeld meer.
Mijn vraag luidt dus: wat doe ik verkeerd? En hoe kan ik met gebruik van de VGA-kabel ook geluid uit mijn notebook op mijn tv krijgen?
De enige oplossing die ik momenteel zie, is me kleine boxen aanschaffen om op mijn notebook te stoppen en het geluid zo af te spelen. Maar dat is een omweg. Het moet toch lukken om geluid en beeld op die tv te krijgen?
Anyone?
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!
Ik wil mijn Acer One netbook aansluiten op mijn Sony Bravia tv, maar slaag er niet in beeld én geluid uit mijn tv te krijgen, tot mijn gigantische frustratie.
Ik ben een complete nul op technisch vlak, maar ben er na wat surfen uitgeraakt dat ik een vga-kabel en een rca-kabel nodig had (mijn netbook heeft geen hdmi-uitgang) om de filmpjes van mijn netbook op mijn tv af te spelen.
De vga-kabel installeren was eenvoudig: er is maar een poort op mijn pc en maar een poort op de tv. De rca-kabel heb ik aan de ene kant in de koptelefoon-ingang van mijn netbook gestopt, en aan de andere kant het rode uiteinde in de rode ingang en het zwarte uiteinde in de witte ingang.
Maar dan.

Als ik in de presets van mijn tv (waar ik voor AV1, AV2, HDMI1, HDMI2 enz. kan kiezen) voor de preset PC kies, krijg ik meteen het scherm van mijn netbook te zien. Maar dan krijg ik er geen geluid uit, waar ik de rca-kabels ook instop (er zijn meerdere rode en witte ingangen op de tv).
Als ik in de presets van mijn tv voor Components kies in plaats van PC, krijg ik plots wel geluid als ik de rca-kabel in de components-ingang stop. Maar dan heb ik natuurlijk geen beeld meer.
Mijn vraag luidt dus: wat doe ik verkeerd? En hoe kan ik met gebruik van de VGA-kabel ook geluid uit mijn notebook op mijn tv krijgen?
De enige oplossing die ik momenteel zie, is me kleine boxen aanschaffen om op mijn notebook te stoppen en het geluid zo af te spelen. Maar dat is een omweg. Het moet toch lukken om geluid en beeld op die tv te krijgen?
Anyone?
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!