Archief - Netwerk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Senn0

Legacy Member
Dag iedereen,

Ik heb een probleem met mijn draadloos netwerk, het signaal ervan eigenlijk.

Ik heb deze pci-kaart : Edimax EW-7728In - Wireless 32-bit PCI Card

En dit heb ik ook ( voor de antennes van plaats te veranderen ) :
Edimax EA-MARS - 802.11n / MIMO Antenna Relocation Stand

Nu mijn vraag is : De laptop krijgt volle ontvangst, maar mijn PC niet. Zijn die antennes niet sterk genoeg ? De router volgens mij wel, want op de laptop krijg ik toch volledige ontvangst.

Binnenkort komt de nieuwe router van telenet er, wat zou dan de beste oplossing zijn ?

- Betere antennes kopen ? Edimax EA-IO7D - Indoor 7dBi Omni-directional Desktop Antenna (wel b/g zie ik)
- Betere router kopen ? Ik zou dan voor deze gaan : D-LINK DIR-655
- Andere oplossing ? (Powerline is denk ik niet mogelijk, redelijk oud huis, soms problemen met elektriciteit, niet veel stopcontacten = stekkerblok, .. )

Dragon Racing

Legacy Member
Betere router kopen vind ik.

Die D-link, dacht ik ook voor te gaan, maar heb het niet gedaan.

Ik heb voor Telenet volgende router gekoxht en die gaat perfect. Geen uitval, volle snelheid.

Linksys E3000

Senn0

Legacy Member
Dragon Racing zei:
Betere router kopen vind ik.

Die D-link, dacht ik ook voor te gaan, maar heb het niet gedaan.

Ik heb voor Telenet volgende router gekoxht en die gaat perfect. Geen uitval, volle snelheid.

Linksys E3000

Ja ok, maar da's 50€ prijsverschil, is toch wel redelijk wat vind ik ..

Wat denken de anderen ?

Dragon Racing

Legacy Member
Als je goed rondkijkt, heb je een verschil van 20 eur.

Senn0

Legacy Member
Dragon Racing zei:
Als je goed rondkijkt, heb je een verschil van 20 eur.

Ja maar dan nog, ik zou niet meer dan 85€ willen geven aan een router. Dat is wel een maximum eigenlijk ..

mattyh88

Legacy Member
Linksys E2000 is ook goed ^^
die kan je krijgen voor 80eur

cooLopke

Legacy Member
Controleer is in de instellingen van uw oude router of de beacon antennes op 100% signaal uitzenden.

Senn0

Legacy Member
mattyh88 zei:
Linksys E2000 is ook goed ^^
die kan je krijgen voor 80eur

Is die D-link niet beter dan ?

cooLopke zei:
Controleer is in de instellingen van uw oude router of de beacon antennes op 100% signaal uitzenden.

Straks eens zien als ik thuis ben

cooLopke zei:
Controleer is in de instellingen van uw oude router of de beacon antennes op 100% signaal uitzenden.

Is dus 100% hier thuis
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan