Archief - Netwerkkaart wilt soms geen verbinding maken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gentei

Legacy Member
Oke dus na mijn 3d-kaart, heb ik nu een probleem met mijn netwerkkaart.

Ik heb dus één week geleden een nieuwe voeding gekocht, Antec high current van 620watt.
Deze heb ik dan in mijn computer gezet alles mooi verbonden, daarna heb ik een geforce GTX 460 verbonden.
Ik start mijn pc op en ik krijg artifacts ik dacht dan al ja kaart is dus dood.

Maar vanaf die 1ste opstart reageerde mijn linksys netwerkkaart niet meer.
Ik gebruik een netwerkkaart dat je via de usb verbindt.
éérst dacht ik dat ik de usb poorten niet goed heb verbonden met de nieuwe voeding, na de handleiding van mijn moederbord te hebben geraadpleegd en ook nauwkeurig de moederbord te hebben geïnspecteerd was alles goed verbonden.
Daarna heb ik dan mijn muis als test gebruikt, alle usb poorten geprobeerd en de muis werkte op hen allemaal.

Ik had nog een 2de netwerkkaart van realtek liggen, de drivers geïnstalleerd van deze kaart en bam hij werkte perfect.
Maar sedert de weekend heb ik ook problemen met deze kaart.
Als ik de pc opstart wilt hij soms geen verbinding maken met mijn modem.
mijn computer detecteert de kaart ook niet denk ik, want windows zegt er kan geen netwerk worden gedecteerd....

Als ik dan bij apparaatbeheer ga zien en onder netwerkadapters krijg ik volgend scherm te zien.


Uploaded with ImageShack.us
Bijna alles staat met een geel uitroepteken, wat betekent dat die dingen niet goed werken.
enige dat geen geel uitroepteken heeft is de realtek adapter waarvan ik de drivers heb geïnstalleerd.

Ondertussen heb ik een nieuwe 3d-kaart van Alternate gekregen (GTX 470) en alles werkt uitstekend behalve mijn netwerkkaart dus, vandaag heb ik de pc 4 ! keer moeten opstarten voordat mijn kaart verbinding maakte met mijn modem.

Exit

Legacy Member
verwijder ze eens allemaal in app beheer en laat hem dan eens opnieuw zoeken naar apparaten

wat vind hij dan nog erbij?

Gentei

Legacy Member
éérst en vooral wat of wie bedoel je met "hij" de pc of de netwerkkaart?
2de vraag hoe verwijder ik iets uit apparaatbeheer? installatie ongedaan maken?
Als ik alles verwijder vanuit app beheer zal ik überhaupt nog verbinding kunnen maken met het internet?
Hoe installeer ik alles terug moest "hij" het niet terugverbinden?
Moet ik ook mijn netwerkkaart die geen geel uitroepteken heeft verwijderen?

Aap

Legacy Member
RazorBlade0075 zei:
éérst en vooral wat of wie bedoel je met "hij" de pc of de netwerkkaart?

Ik denk dat Exit de pc bedoelt.

2de vraag hoe verwijder ik iets uit apparaatbeheer? installatie ongedaan maken?

Ja.

Als ik alles verwijder vanuit app beheer zal ik überhaupt nog verbinding kunnen maken met het internet?

Als je veilig wenst te spelen, download eerst het stuurprogramma van je netwerkkaart. Normaliter zal windows het stuurprogramma nog hebben maar zal hem automatisch detecteren en installeren.

Hoe installeer ik alles terug moest "hij" het niet terugverbinden?

Het stuurprogramma eerst downloaden.

Moet ik ook mijn netwerkkaart die geen geel uitroepteken heeft verwijderen?

Neen, tenzij dat deze netwerkkaart moeilijkheden heeft.

Exit mag me gerust verbeteren want hij had oorspronkelijk een antwoord gegeven op je vraag.

Gentei

Legacy Member
Aap zei:
Ik denk dat Exit de pc bedoelt.



Ja.



Als je veilig wenst te spelen, download eerst het stuurprogramma van je netwerkkaart. Normaliter zal windows het stuurprogramma nog hebben maar zal hem automatisch detecteren en installeren.



Het stuurprogramma eerst downloaden.



Neen, tenzij dat deze netwerkkaart moeilijkheden heeft.

Exit mag me gerust verbeteren want hij had oorspronkelijk een antwoord gegeven op je vraag.

In princiepe moet ik niets downloaden als ik de CD heb van de drivers ?

Ik heb de Realtek kaart verwijderd en terug mijn linksys van Cisco terug geïnstalleerd, deze was mijn oorspronkelijke kaart, ik had de CD met de drivers terug gevonden.
Deze kaart werkt nu terug normaal, in apparaatbeheer staan er nog gele uitroeptekens behalve bij de linksys nu.

Ik zal het zo laten op het moment.

Maar even om het te herhalen.

om alles te verwijderen behalve de linksys dan doe ik installatie ongedaan maken.
Als alles weg is dan rechts-klik ik op netwerkadapters en kies ik "zoeken naar gewijzigde apparaten" ?

RpR

Legacy Member
Die gele uitroepingstekens zijn waarschijnlijk uw probleem. Installeer de juiste drivers voor al uw apperatuur.

Exit

Legacy Member
als je die zaken wist kan je bovenaan op een icoontje of via de menubalk kiezen om te zoeken naar gewijzigde apparaten, dan zal hij (de pc dus) zoeken naar alle apparaten (die oa gewist zijn) en die nog verbonden zijn terug te installeren/toevoegen.

Gentei

Legacy Member
Exit zei:
als je die zaken wist kan je bovenaan op een icoontje of via de menubalk kiezen om te zoeken naar gewijzigde apparaten, dan zal hij (de pc dus) zoeken naar alle apparaten (die oa gewist zijn) en die nog verbonden zijn terug te installeren/toevoegen.

hmmm probleempje...?

Blijkbaar verdwijnen de apparaten niet uit de lijst...?
Ik klik dus op "installatie ongedaan maken" ik krijg een pop up van windows bent u zeker dat u blablabla ik druk op ok, maar de apparaat blijft in mijn lijst staan met een geel uitroepteken....?

Ik heb ondertussen ook geprobeerd om te zoeken naar gewijzigde apparaten maar ook dit helpt niet...

de linksys netwerkkaart bewijst wel dat het veel beter is dan die emtec, als ik de pc terug opzet maakt hij geen verbinding met het internet, ik moet manueel zelf de verbinding instellen, op zich niet echt een groot probleem.

maar waarom worden de apparaten niet verwijderd?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan