Archief - Nieuwe HDD niet zichtbaar?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fenumeher

Legacy Member
Ik heb onlangs een nieuwe PC gekocht met een SSD als C: schijf en een gewone optical drive. Ik was vergeten bij mijn bestelling een extra HDD te voegen dus heb ik deze later laten leveren (de pc zelf heb ik in elkaar laten steken).

Nu ben ik een echte leek als het aankomt op HDD's juist plaatsen en doen werken en dacht ik mijn oude computer te gebruiken als voorbeeld.
Ik stond er natuurlijk niet bij stil dat mijn HDD's in de oude pc eigenlijk 3.5" zijn en de nieuwe 2.5" dus een toch aanzienlijk verschil voor mijn niveau qua aansluitingen. De nieuwe HDD is trouwens een Western Digital Scorpio Black 500gb 2.5".

Ik dacht daarjuist het eens zelf te proberen en heb de geleverde SATA draadjes die bij mijn mobo nog zaten gebruikt om de verbinding te maken (SATA 6, afbeelding)

Na de verbinding te maken met mijn PSU en de sata kabel te verbinden met de aansluiting op mijn mobo (ASUS P8P67 PRO) en mijn pc op te starten merkte ik dat hij niet werd herkend in BIOS en ook niet in "mijn computer". Heb dan geprobeerd de sata kabel te verbinden op dezelfde socket als de SSD (sata 3.0Gb/s) en hier kreeg ik ook geen verschil.

Wat doe ik fout? :(

De SSD is een ocz vertex 2 die verbonden is op de sata 3.0 Gb/s op een ASUS P8P67 PRO mobo.

Alvast bedankt voor de hulp!

Nicolaz_

Legacy Member
RAID configuratie aanpassen in je Bios, dan zal je die wel zien

Fenumeher

Legacy Member
K zal sebiet eens proberen thx!

Hij staat in ACHI en niet in RAID. Als ik het naar IDE zet doet het ook niks? Maakt het uit in welke poort ik het steek? In blue met de rest of alleen in gray?

In bios zie ik hem wel dat hij insteekt maar ik krijg hem niet zichtbaar in windows.
In apparaatbeheer staat hij wel zichtbaar precies en zegt het dat het correct werkt maar waarom kan ik er dan niet in bij "deze computer" od.?

Yank

Legacy Member
naar schijfbeheer gaan en hem initialiseren, partitie maken en schijfletter toekennen.
waarom koop je trouwens een 2.5" schijf voor in een desktop?

Fenumeher

Legacy Member
Awel dat ik het dedju niet weet. Maar het is maar goed ook want voor een 3.5" had ik geen plaats gehad. Heb nu al een stuk van die houders moeten afbreken voor mijn graka er degelijk in te krijgen en de kabels nog wat plaats te geven. Dat is echt altijd een probleem bij mij geweest die HDD's.

edit 4 uur later (er mag precies geen paar uur tussen zitten of het is al een dubbelpost tegenwoordig). Het is in orde geraakt dankzij uw tip om in schijfbeheer te gaan prutsen, heb het uiteindelijk goed gekregen in BIOS ook :) mercikes hé

Exit

Legacy Member
nieuwe hdd is altijd via schijfbeheer initialiseren, partitioneren en formateren om ze bruikbaar/zichtbaar te maken

Nicolaz_

Legacy Member
Exit zei:
nieuwe hdd is altijd via schijfbeheer initialiseren, partitioneren en formateren om ze bruikbaar/zichtbaar te maken
Als ze niet gezien wordt in BIOS niet, moet je eerst daar aanpassen en dan pas kan je ze vinden in schijfbeheer.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan