z0ran
Legacy Member
Hoi,
Net hebben ze hier een nieuwe modem komen installeren voor fibernet. Blijkbaar zit er ook een wifirouter in en conflicteert dit met mijn huidige router. Hoe vermijd ik die telenet router nu het meest ? Kan ik die routerfuncties gewoon niet uitschakelen en dat ding louter als switch gebruiken ?
Wat gebeurt er als ik "bridge" met mijn huidige router? En sluit ik de telenet router aan op de wan of lan poort van mijn router ?
Momenteel heb ik IP adres van mijn router in DMZ van telenet router gezet en Telenet router aangesloten op wan van mijn router en "gebridged". Maar nu krijgen de apparaten achter mijn router ook allemaal dezelfde IP range als die telenet router uitgeeft dus ik veronderstel dat mijn router niet veel meer doet nu.
Mvg
Net hebben ze hier een nieuwe modem komen installeren voor fibernet. Blijkbaar zit er ook een wifirouter in en conflicteert dit met mijn huidige router. Hoe vermijd ik die telenet router nu het meest ? Kan ik die routerfuncties gewoon niet uitschakelen en dat ding louter als switch gebruiken ?
Wat gebeurt er als ik "bridge" met mijn huidige router? En sluit ik de telenet router aan op de wan of lan poort van mijn router ?
Momenteel heb ik IP adres van mijn router in DMZ van telenet router gezet en Telenet router aangesloten op wan van mijn router en "gebridged". Maar nu krijgen de apparaten achter mijn router ook allemaal dezelfde IP range als die telenet router uitgeeft dus ik veronderstel dat mijn router niet veel meer doet nu.
Mvg
ad: