Archief - Nieuwe voeding

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

V3ndetta

Legacy Member
Hallo beste 9lifers,

Ik had een even geleden een vraag geplaatst over het probleem dat mijn pc geen GTA IV kon draaien. Dit kwam door mijn slechte grafische kaart. Toen ik eens wou informeren voor een nieuwe grafische kaart, bleek dat mijn pc dit niet aankon, omdat ik een te lage voeding heb (250 Watt). Nu heb ik wel horen zeggen dat je even goed ook je voeding kan veranderen. Kan iemand dit bevestigen?

mdgf

Legacy Member
Tuurlijk, je kunt elk onderdeel van je pc vervangen.

Enkel het moederbord/ram/cpu zijn in beperkte mate aan elkaar gebonden.
En je mobo moet het juiste slot hebben voor je graka (AGP/PCI-e, maar AGP word al jaren niet echt meer gebruikt).
En dan zijn er nog wat dingetjes waar je voor moet uitkijken bij oude pc's (IDE/S-ATA,...)

V3ndetta

Legacy Member
ah ok. Nee maar op dat andere topic leek het alsof mijn pc gedoemd was om altijd hetzelfde te blijven.

mdgf

Legacy Member
Neen hoor, maar oude pc's upgraden is vaak de moeite niet echt als ze echt te oud zijn (dan betaal je veel aan vervanginsonderdelen terwijl je voor 50€ meer een betere, nieuwe pc kunt samenstellen). ik weet nu wel niet wat je pc was.

Op de tweedehandsmarkt kun je zeker wel nog koopjes doen.

V3ndetta

Legacy Member
ik heb deze pc nog maar een jaar, dus het is niet dat hij oud is. Ik denk dat alles toch nog ongeveer redelijk is buiten dan mijn grafische kaart ( nvidia geforce G210).

mdgf

Legacy Member
Heb die andere thread bekeken en ja je zou gewoon 5770 kunnen steken met een Antec Earthwatts Green 380 (kijk alstublieft wel of er de juiste connectoren op zitten!).

Enkel is GTAIV nu een spel die zwáár cpu gebonden is, maar aangezien ik het zelf niet speel kan ik begot niet oordelen in hoeverre die cpu daarvoor voldoet (voor een 1 jaar oude pc is dat wel een redelijke schijtcpu, die dateert al van eind 2008). Je gaat er sowieso wel serieus op vooruit gaan voor alle games.

V3ndetta

Legacy Member
ha ja, kheb em dan ook gekocht bij vandenborre, xD. Ne ma denk je dat het de moeite is? Want kwil uiteindelijk toch een goeie game pc hebben, die toch redelijk veel kan draaien. Maar als ik dus hier veel kosten aan ga hebben vind ik het zelf ook niet de moeite.

mdgf

Legacy Member
Wel een 210 is geen klop waard en met een 5770 kun je quasi alle games deftig spelen full hd of wat minder (niet persé met alles op max).
En voor minder cpu gebonden games doet die processor er niet toe.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan