Archief - NVidia display crashes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sarnath

Legacy Member
Ik heb random crashes met mijn videokaart.

Type: NVIDIA 465 GTX

Ik krijg dan de volgende melding:
"Display driver stopped responding and has stopped
Display driver NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version XXX.XX stopped responding and has successfully recovered."

Heb het zo'n vier driverversies geleden gekregen, bij de ene versie al wat meer als bij de andere.
Ik vermoed dus dat het om een driverprobleem gaat?
Het rare is dat ik er (tot nu toe) bij games helemaal geen last van heb, maar vooral bij het opstarten van vensters zoals bijvoorbeeld een browservenster of een mediaplayer ofzo.

Iemand enig idee of dit bekende problemen zijn?
Op NVidia fora vind ik nog wel mensen die dit probleem hebben in ieder geval.

Is er een mogelijkheid om te testen of er iets aan mijn beeldkaart scheelt, zoals defect geheugen ofzo?

TehJoker

Legacy Member
Ik heb dit probleem ook gehad, mijn oplossing:
ipv uw nieuwe drivers te installeren bovenop de oude, deinstalleer de oude en zrogt dat de drivers bv op je bureaublad staan, sluit je pc af, boot hem op in veilige modus en laat een of ander progje kijken of er nog restanten van overgebleven zijn (ben naar ervan vergeten ...), opnieuw opstarten (normale manier), nieuwe drivers installeren en opnieuw opstarten om de drivers correct te laten werken.

Normaal zou je er dan geen last meer van moeten hebben!

Het probleem lag bij mij bij een bepaald bestand dat bij nvidea op een of andere manier onvolledig was bij een update, dit werd bij de volgende update gefixed, maar bij het installeren van de nieuwe updates word die file niet altijd veranderd naar die nieuwe versie (zonder die bug)

sarnath

Legacy Member
Als ik nieuwe drivers installeer deinstalleer ik altijd de huidige driver en wis ik de map als die er nog zou staan met resterende files.

Driverprog voor te cleanen heb ik wel nog niet geprobeerd, mss dat eens doen dan.

Yvezzke

Legacy Member
Driver cleaner van guru3d afhalen, en in veilige modus laten runnen.
Wel op eigen risico, want ikzelf gebruik het niet meer na een aantal problemen.
Tis gokken, de ene persoon kan niet zonder, en voor een ander werkt de standaard-methode even goed.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan