Archief - Onboard Lan werkt niet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BuYcKi

Legacy Member
Haaiz,

Ik heb het volgende probleem, ik heb namelijk een Gigabyte 7VY600 1394 moederbord met obard LAN. Als ik mijn netwerkabel in die onboard LAN stop heb ik geen internet:( Maar als ik dan mijn netwerkkaart uit mijn oude pc uithaal werkt mijn internet wel :) Wie weet raad ??? Op mijn netwerkkaart branden 2 lampjes en op mijn Onboard LAN maar één.

De Leute
BuYcKi

BuYcKi

Legacy Member
de drivers dat ik bij mijn moederbord heb gekregen allemaal geinstalleerd

BuYcKi

Legacy Member
Exit zei:
drivers van internet update? inbios enabled?

internet update ??? en inbios enabled ???
waar vind je dat ? staat dat bij software op die cd-rom ?

Exit

Legacy Member
drivers van uw lan vernieuwen mss
in bios van uw mobo staat de lan enabled? zie handleiding mobo....

apa

Legacy Member
Je hebt wellicht nog een Internet Mono abonnement van Telenet. In dat geval mag je maar voor 1 netwerkkaart een IP-adres aanvragen binnen een bepaalde tijd. Er zijn 4 oplossingen:

  • Je verandert je Telenet abonnement naar ExpressNet en dan mag je maximaal 2 netwerkkaarten binnen eenzelfde tijdspanne op de kabelmodem aansluiten.
  • Je koppelt beide PC's af van de kabelmodem en wacht een tijdje (na 24u zou het moeten werken). Na die periode koppel je de kabelmodem aan je onboard LAN en boot je. Vanaf dan zou het moeten werken.
  • Je plugt je oude netwerkkaart in je PC en sluit je modem op die kaart aan en je kan meteen verder surfen.
    (dit heb je reeds zelf ondervonden)
  • Je verandert het MAC-adres van de onboard LAN en zet die op dezelfde waarde als je oude netwerkkaart. Daarna plug je de kabelmodem op de onboard LAN en kan je ook verdersurfen. Let wel: als je dit doet, dan mogen je 2 netwerkkaarten (de oude en de onboard) NOOIT op hetzelfde netwerk aangesloten worden! De MAC-adressen *moeten* namelijk uniek zijn; als die niet meer uniek zijn, dan krijg je gegarandeerd miserie! (tot crashende switches/routers/... in het slechtste geval; connectieproblemen in het beste geval).

Exit

Legacy Member
1-2u offline en modem uit, daarna terug alles aanzetten (pc mag werken maar lan kabel eruit!)

BuYcKi

Legacy Member
srry maar jullie verstaan het verkeerd het is maar ene pc
heb een nieuwe gekoct met onboard lan en het werkt niet !

Morpheus

Legacy Member
bij één van die opties hé...

onboard lan ofzo... gewoon enable zetten

demon326

Legacy Member
ik denk dat hij bedoeld hoe in de bios komen

als ge opstart gewoon op delete duwen dan komt ge normaal in de bios ... ;)

BuYcKi

Legacy Member
oboard LAN staat aan in de bios
maar nog steeds niet, hij kan het ip-adres niet vernieuwen of iets

-[DTT]- Jumpy

Legacy Member
bij mij dus nie hé, alle drivers zijn up-to-date
en in bios staat nvidea lan op auto, kan kieze tss auto en disabled dusjah

help pls
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan