wafelijzer
Legacy Member
ja, ik zit met een probleem en weet niet goed de oplossing, heb wel wat ervaring met pc's, maar HD's en jumpers zijn nooit mijn beste kant geweest en denk dat het probleem daar nu weer ergens ligt
een pentium 3 en de ganse boel ...
bij het opstarten geeft hij geen 'beeb' dat alles ok is.
plots lukte me het dan wel, na wat jumpers veranderen, maar nu blijft hij vastzitten in de bios.
er staat enkel :
Mobo fabrikant & data
geen lijst met aangesloten apparaten, en in bios gaan is onmogenlijk. ik kan niet op delete drukken/ toestenbord reageert niet.
ik heb de HD aangesloten op een andere pc en dan starte die wel op,
maar als ik die aansluit met net dezelfde instellingen bij de andere gaat het niet.
zou het mobo defect zijn ? IDE controller ofzo ?
wat ook raar is, dat meestal geen beeld geeft ... normaal zou dat toch moeten ook al is er geen HD aangesloten of werkt die niet.
een pentium 3 en de ganse boel ...
bij het opstarten geeft hij geen 'beeb' dat alles ok is.
plots lukte me het dan wel, na wat jumpers veranderen, maar nu blijft hij vastzitten in de bios.
er staat enkel :
Mobo fabrikant & data
geen lijst met aangesloten apparaten, en in bios gaan is onmogenlijk. ik kan niet op delete drukken/ toestenbord reageert niet.
ik heb de HD aangesloten op een andere pc en dan starte die wel op,
maar als ik die aansluit met net dezelfde instellingen bij de andere gaat het niet.
zou het mobo defect zijn ? IDE controller ofzo ?
wat ook raar is, dat meestal geen beeld geeft ... normaal zou dat toch moeten ook al is er geen HD aangesloten of werkt die niet.