ABBY
Legacy Member
hallo,
Ik heb hier een pc die met moeite opstart.. Het gaat om een DEll Dimension 5150.
Als ik op de startknop druk dan gebeurt er soms niks en soms begint het start knopje geel te pinken.. beetje opgezocht op t net en gezien dat het een toch vrij veel voorkomend probleem is en dat er een interne voedingsprobleem is??
Dus ik graka eruit, geluidskaart eruit, beetje RAM verschoven maar dit helpt niet. Op de PSU is er een groen kabeltje waar ik een brugje moet doen met een COM draad om de voeding testen, heb dit gedaan om te testen en de voeding is ok..
Nu start ik de PC op met behulp van een schakelaartje dat ik gesoldeerd heb tussen mijn groen en COM draad van de PSU. als ik daar op druk en daarna op de gewone startknop druk start ie op en is die weg.. Ik kan deze dan uitdoen en aan doen gewoon met de startknop, zolang ik het groen lampje op men moederbord brandt.. vanaf dat het lampje niet meer brandt dan moet ik weer met mijn 'homemade' schakelaartje contact maken en terug opstarten met drukknop..
enige suggesties? Kan het schakelaartje dat ik er tussen geplakt heb kwaad?
Dank bij voorbaat..
Ik heb hier een pc die met moeite opstart.. Het gaat om een DEll Dimension 5150.
Als ik op de startknop druk dan gebeurt er soms niks en soms begint het start knopje geel te pinken.. beetje opgezocht op t net en gezien dat het een toch vrij veel voorkomend probleem is en dat er een interne voedingsprobleem is??
Dus ik graka eruit, geluidskaart eruit, beetje RAM verschoven maar dit helpt niet. Op de PSU is er een groen kabeltje waar ik een brugje moet doen met een COM draad om de voeding testen, heb dit gedaan om te testen en de voeding is ok..
Nu start ik de PC op met behulp van een schakelaartje dat ik gesoldeerd heb tussen mijn groen en COM draad van de PSU. als ik daar op druk en daarna op de gewone startknop druk start ie op en is die weg.. Ik kan deze dan uitdoen en aan doen gewoon met de startknop, zolang ik het groen lampje op men moederbord brandt.. vanaf dat het lampje niet meer brandt dan moet ik weer met mijn 'homemade' schakelaartje contact maken en terug opstarten met drukknop..
enige suggesties? Kan het schakelaartje dat ik er tussen geplakt heb kwaad?
Dank bij voorbaat..
