Baghdadee
Legacy Member
Hey.
Ik zou graag mijn q6600 overclocken naar 3.2 of 3.4 Ghz zodat die beter mee kan met mijn 6870. Maar naar het schijnt heb ik een kut moederbord. (2j geleden gekocht en ik wist niet veel van pc's anders had ik een ep45 gepakt)
Ik heb van alles geprobeerd om men q6600 te OC, maar pc start nooit op en sluit af. Het was 1 keer gelukt om die op 3GHZ te laten draaien maar ik kweet niet welke instellingen ik had veranderd bij Bios.
Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring met dit moederbord, of weet je welke instellingen ik moet gebruiken om dit model te OC.
Of ben ik verplicht een ander 2dehandse moederbord te kopen? (asus p5q ofzo)
Mijn systeem:
CPU: Intel Quad Core 6600 (GO versie)
MOBO: Gigabyte EP43-DS3L
RAM: 4GB DDR2 800Mhz
Voeding: 500W Point of View
CPU KOELER: Scythe Ninja 3
GPU: XFX 6870
CASE: Antec Nine Hundred II
Alvast bedankt, hopelijk hebben jullie een oplossing voor mij.
Ik zou graag mijn q6600 overclocken naar 3.2 of 3.4 Ghz zodat die beter mee kan met mijn 6870. Maar naar het schijnt heb ik een kut moederbord. (2j geleden gekocht en ik wist niet veel van pc's anders had ik een ep45 gepakt)
Ik heb van alles geprobeerd om men q6600 te OC, maar pc start nooit op en sluit af. Het was 1 keer gelukt om die op 3GHZ te laten draaien maar ik kweet niet welke instellingen ik had veranderd bij Bios.
Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring met dit moederbord, of weet je welke instellingen ik moet gebruiken om dit model te OC.
Of ben ik verplicht een ander 2dehandse moederbord te kopen? (asus p5q ofzo)
Mijn systeem:
CPU: Intel Quad Core 6600 (GO versie)
MOBO: Gigabyte EP43-DS3L
RAM: 4GB DDR2 800Mhz
Voeding: 500W Point of View
CPU KOELER: Scythe Ninja 3
GPU: XFX 6870
CASE: Antec Nine Hundred II
Alvast bedankt, hopelijk hebben jullie een oplossing voor mij.

