Archief - Overclocking I5 760

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

saschah

Legacy Member
Hej,

Ik wil mijn I5 760 overclocken maar heb geen flauw benul hoe ik dit moet doen en al die guides lijken zo moeilijk, kan iemand mij simpel uitleggenw at ik moet doen? ik heb dus I5 760 in een element G case zitten, dus degelijke koeling
8Gb ram 1333
euhm, p55DE3 moederbord,
en een voedign van 700Watt,

ik hoop dat jullie me kunnen helpen, zeggen wat ik naar wat moet veranderen en zo? :D

saschah

Legacy Member
tekn0w!z zei:
https://www.beyondgaming.be/archive/hardware.21/i5-760-oc-is-dit-ok.758004
Check deze persoon zijn settings eens :)
Ofwel zoeken op google "i5 760 overclocking" dan kan je verschillende settings vergelijken met andere mensen.

Als je niet weet hoe je bv je fsb / vcore moet verhogen, begin er dan nog niet aan en verdiep je in wat guides :p

ik weet wel hoe ik alles moet verhogen enzo,

maar ik weet niet tot hoeveel ik alles veilig kan doen op mij P55DE3 ,

aan die guides en zo kan ik echt niet aan uit

kan iemand mij pls gewoon even zeggen wat ik naar wat moet zetten

ik heb 6 fans in mijn pc case en dan nog 2 binnenin, dus koeling is oke.

ik wil de levensduur ook wel niet te hard zien dalen

saschah

Legacy Member
ik denk dat ik het gevonden heb, ik ging in bios en er stond iets van cpu overclock en den 3.6 ; 3.8 ; 4.0 ; 4.2 heb 3.8 gepakt en het werkte dus ^^

Heel gemakkelijk overclockt naar 3.8Ghz
heb nu een temp van 55° zeer goed niet?

rafbanaan

Legacy Member
Amai bij mij werkte dat niet lol :p


Die temp is dat bij idle of full load ?

saschah

Legacy Member
Idle,

ja bij mij wel, ma kheb P55DE3 mss daar iet me te make van moederbord?

egt wel handig om te overclocke eig

rafbanaan

Legacy Member
U moet de temps testen op full load aangezien dat de maximale temps worden getoond.

Download prime95 eens en test dit, hou wel u temps in de gaten ;)

Cerv.Be

Legacy Member
saschah zei:
ik denk dat ik het gevonden heb, ik ging in bios en er stond iets van cpu overclock en den 3.6 ; 3.8 ; 4.0 ; 4.2 heb 3.8 gepakt en het werkte dus ^^
Ik zou toch eens leren manueel te overclocken, en 55° is te hoog imo.
+ waarschijnlijk hebt ge ni eens een custom koeler?

Verdiep u AUB eerst meer in de wereld van overclocken voor ge u boeltje kapot prutst.

Extrizyo

Legacy Member
55 idle is idd veel te veel ^^ op full load verpruts je gewoon uw systeem ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan