Archief - Panasonic Viera

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Reborn

Legacy Member
Hey

Heeft er iemand een panasonic viera plasma? Ik zou graag willen weten welke formaten die allemaal kan afspelen, want hij wilt niks afspelen via de memorycard, ik zet er een paar avi files op, mkv, mpeg etc en da lukt niet.

Soms wilt hij zelfs de memorycard niet lezen, hij herkent het precies niet, ik heb al in windows geformat naar NTFS en FAT32 maar zonder succes, de TV herkent het niet.

Het is wel stom dat ze er niks over hebben vermeld in de handleiding, welke soorten memorycards compatibel zijn en welke formaten het kan afspelen etc.

Ik vind er niks op het internet over terug welke formaten de plasma ondersteunt. Zijn er bepaalde converteer progs speciaal voor viera gemaakt? Mss moet ik bv avi converteren naar de formaat die de TV wel kan afspelen?

Alvast bedankt.

soulreaper

Legacy Member
probeer eens een gewone USB Stick,mijn 450 euro led tv'tje speelt daar alles van af.

Reborn

Legacy Member
Exit zei:
probeer een SD dan eens ipv SDHC (kleiner dan 4GB dus)

Heb ik ook al gedaan, ik heb iets gevonden (eindelijk) op het internet, dat je een speciaal prog nodig hebt namelijk multiAVCHD om de files in de juiste structuur om te zetten zodat de TV het kan lezen, ik moet het eerst bv met winavi videoconverter omzetten naar mpeg2 en dan met multiAVCHD de mpeg2 in de juiste structuur(map) zetten. Want zomaar mpeg2 draggen en droppen naar de memorycard en via de tv afspelen lukt niet, heeft iets met structuur te maken.

Anyway ik heb het gedaan en tis gelukt maar tis een hele omweg en die ondersteunt maar 1 formaat namelijk MPEG2, ik kan beter iets externs gebruiken zoals mijn WD HD TV Mediaplayer die kan tenminste alle formaten afspelen.

Ik wou gewoon die feature van mijn TV eens testen en tis de moeite niet.

Het zit dus zo wat ik op het internet heb gelezen, die feature om met een memorycard videos af te spelen is bedoeld voor een HD camcorder, bv als je iets hebt opgenomen, dan neem je de memorycard uit de camcorder steek je het in het geheugenslotje van uw TV om het dan af te spelen op uw TV. Daarvoor dient dat eigenlijk, maar iemand heeft gelukkig die prog gemaakt zodat je ook eender welke film of video in eender welk formaat kunt afspelen van op je memorycard. (je moet het eerst converteren naar mpeg2 en dan in de juiste structuur zetten) Dus zoals ik al zei een hele omweg.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan