Archief - partitie vergroten in Windows 7

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kolores

Legacy Member
Omdat ik niet veel van pc's ken heb ik er één laten samenstellen door Tones.
Het gaat om een Samsung SpinPoint F3 HDD van 1 TB. Nu hebben ze die daar onderverdeeld in 2 partities: C: 200 GB en D: 731 GB.
Nu met die Steam sales heb ik te weinig plaats op C.
Ik heb al D "geshrink't" tot 500 GB maar ik krijg die 231 GB niet aan mijn C partitie toegevoegd. Het staat apart als Niet-Toegewezen Geheugen maar ik kan het alleen terug aan D toevoegen via Extent Volume. Bij C was Extent Volume onbeschikbaar. Ik heb dan eens 1 GB van C afgehaald en die staat nu apart rechts van C als Niet-Toegewezen Volume. Die 231 GB staat rechts naast D.
Ik kan enkel die 1 GB bij C toevoegen nu.
Ik heb gewoon Schijfbeheer van Windows zelf gebruikt.

Iemand die weet hoe ik dat moet oplossen?

Extrizyo

Legacy Member
partition wizzard als programma gebruiken, veel beter dan schijfbeheer van windows zelf :)

Dastardly

Legacy Member
zet sommige games gewoon op de andere partitie ? werkt het gemakkelijkste hoor. als je windows weer is moet formatteren moet je op zijn minst niet al die games terug installeren en updaten.

Exit

Legacy Member
omdat partitie D een extende partitie zal zijn en geen primaire
de C is een primaire partitie

schijfbeheer is inderdaad zeer beperkt in wat het toelaat

Vorda

Legacy Member
Gparted of alternatieven laten je dit wel toe trouwens, zoals in de eerste reply ook stond.

Skoebiedoe

Legacy Member
Dastardly zei:
zet sommige games gewoon op de andere partitie ? werkt het gemakkelijkste hoor. als je windows weer is moet formatteren moet je op zijn minst niet al die games terug installeren en updaten.

En dat mag je eerlijk gezegd wel vergeten...games zetten nog veel in windows zelf en heb eerlijk gezegd nog geen enkle game tegen gekomen die werkte na een format...ook al stonden ze op een andere schijf.

Zolang er sleutels of dergelijke in het windows register moeten....na format...herinstalleren.

Dastardly

Legacy Member
Skoebiedoe zei:
En dat mag je eerlijk gezegd wel vergeten...games zetten nog veel in windows zelf en heb eerlijk gezegd nog geen enkle game tegen gekomen die werkte na een format...ook al stonden ze op een andere schijf.

Zolang er sleutels of dergelijke in het windows register moeten....na format...herinstalleren.

wow had hier in ieder geval geen last van. net zoals eve online, need for speed shift en nog nen hele hoop software.

anders had iedereen met een SSD wel fameus wat problemen gehad denk ik.

Skoebiedoe

Legacy Member
Dus echt windows gewoon herinstalleren(en geen back up terug zetten) en gewoon terug beginnen spelen....ik nog geen enkel spel.

Vorda

Legacy Member
games zetten nog veel in windows zelf en heb eerlijk gezegd nog geen enkle game tegen gekomen die werkte na een format...ook al stonden ze op een andere schijf.

Zolang er sleutels of dergelijke in het windows register moeten....na format...herinstalleren.
Fout, meeste games maken de sleutels bij de eerste boot aan, niet tijdens de installatiefase. En al helemaal geen probleem als je "mijn documenten" backupped, aangezien daar tegenwoordig de meeste configs staan.

Ik moet nog een recente game tegenkomen die iets in de Windows map zet, zoiets is gewooonweg not-done.

Dat gezegd zijnde, steam games verplaatsen is (was?) omslachtig.

Dus echt windows gewoon herinstalleren(en geen back up terug zetten) en gewoon terug beginnen spelen....ik nog geen enkel spel.
Ik heb dit recent bij de installatie van mijn SSD gedaan, mss 2 van mijn 15 games moeten reinstallen.

Exit

Legacy Member
Skoebiedoe zei:
Dus echt windows gewoon herinstalleren(en geen back up terug zetten) en gewoon terug beginnen spelen....ik nog geen enkel spel.

ook al aantal games gehad die er geen last van hebben
volledige installatie zonder backups van register of wat dan ook
game x werkt, y niet.

Skoebiedoe

Legacy Member
Tja,dan heb ik veel pech gehad blijkbaar,zelfs office zal niet werken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan