Archief - PC Freezed bij elke game

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Deekay

Legacy Member
Sinds vandaag freezed men pc (geluid ook enal) telkens ik een game wil opstarten, dus de menu's in het spel gaan nog, maar vanaf ik wil spelen, dus wanneer het geladen is en wil 'launchen' freezed men scherm, geluid, alles, moet ik dus rebooten... Nu had ik dit in mindere mate voordien, dan was het pas na enkele uren gamen ofzo voor ik dit had (wat ook al enorm irritant was, maar kon er nog mee leven)

Nu wat kan ik hier aan doen :s Ook vermelden dat ik onlangs nog een catalyst update heb gedaan (weet nu wel niet of het probleem daarvoor ook al was, ni echt meer aan gedacht).

Heb daarnet even de temps gecheckt op idle (want kan niet kijken stressed -> freeze)

CPU Core 52°
GPU1 Diode 51°
GPU1 VRM 61°
GPU2 Diode 55°
GPU2 VRM 59°
Moederbord 44°
HD1 (Windows) 45°
HD2 (Data1) 38°
HD3 (Data2) 43°

Specs:

P5Q Deluxe
E8400
2x2GB Kingston
ATI HD4870x2

Win7 64bit

Nog even bij vermelden dat de CPU enkele maanden op 4Ghz heeft gestaan, heb dit nu vandaag veranderd (heeft er misschien iets mee te maken??), CPU Idle Temp vind ik ook al belachelijk hoog..

Iemand raad?

Edit: Soms krijg ik van die grijze balken, soms krijg ik een effen paarsachtig beeld.. soms blijft ie gewoon hangen op zen frame.. :s

Omychron

Legacy Member
Zijn die dingen overclocked? Standaard koeling? Zijn inderdaad heel hoge temperaturen...

Terrorist_Hell

Legacy Member
Ik denk eerder aan grafische kaart. Normaal krijg je een BSOD of spontane reboot als je CPU te warm wordt (interne beveiliging en/of BIOS instelling). Rare kleuren, balken, vasthangend beeld, etc. wijzen op een fout in de grafische kaart, meer bepaald het geheugen. Een 4870x2 is van nature uit al een kaart die zeer warm kan worden. Je hebt voldoende koeling nodig in je case en naar mijn mening ook een betere aftermarket koeler.

Deekay

Legacy Member
Heb de drivers eens erafgesmeten en opnieuw geinstalleerd, op die hd4870x2 staat een andere cooling op, die het altijd al heel goed heeft gedaan :)

Nu heb ik er precies geen last meer van.. kon toch een hele avond wow'en.. :) niets is overclocked op dit moment.

Yvezzke

Legacy Member
Niet van schrikken dat het die drivers waren zelf net meegemaakt, update men nvidia drivers, computer naar de boem. Format C:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan