Archief - PC heeft problemen met GTA IV

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

V3ndetta

Legacy Member
Ik heb een vraag/probleem i.v.m. mijn PC. Onlangs heb ik GTA IV gekocht voor de PC. Ik heb hiervoor is gekeken op Systems Requirements Lab, creator of Instant Expert Analysis en op het doosje om te zien of mijn PC dit spel wel kon draaien, maar dit bleek geen probleem te zijn. Als ik het spel echter begon te spelen, ging het heel erg traag, zelfs als ik alle instellingen op minimum zette. Ik vraag mij af wat het probleem dan kan zijn, aangezien ik toch aan de eisen voldoe.

dit zijn mijn pc eigenschappen:


processor: Intel Core 2 Quad CPU Q8300 @ 2.50 GHz
RAM: 6 GB
harde schijf: 1 TB
Grafische kaart: NVIDIA GeForce G210
geluidskaart: Realtek High Definition Audio
besturingssysteem: Windows 7 64-bit

Is er iemand die weet, aan wat het zou kunnen liggen? Zelf dacht ik dat het misschien mijn grafische kaart was, maar hier ben ik niet zeker van.

mdgf

Legacy Member
Das een spel die normaal redelijk cpu gebonden is (consoloport), maar ook nogal wispelturig is qua "zal ik nu eens deftig werken of niet" dacht ik.
Das een kaartje die ik nog niet eens in een hobo-htpc zou steken, laat staan dat je daarop zult gamen (patience zal bij wijze nog geen 60fps halen).

V3ndetta

Legacy Member
dus andere grafische kaart is de opdracht..Enige suggesties? Liefst een redelijk goeie, ma ook geen te dure. Kunt ge er voor 100-150 euro al een deftige hebbe?

mdgf

Legacy Member
Alles is deftig in vergelijking met een 210, maar ik zeg opnieuw dat gtaIV geen geoptimaliseerd spel is dus niemand kan voorspellen wat dat gaat geven (maar slechter gaat het niet worden).

Voor 100€ of minder kun je wel al een degelijke 5770/6790 vinden. Voor wat meer een 6850 of mss zelfs een 6870 als je wat zoekt.

R3L4X

Legacy Member
Zoals hierboven al gezegd een ATI5770 (90-100 euro), een ATI 5850 (+-120 euro)

Extrizyo

Legacy Member
Sakke1994 zei:
Zoals hierboven al gezegd een ATI5770 (90-100 euro), een ATI 5850 (+-120 euro)

dat zal inderdaad al een grote verbetering zijn t.o.v uw huidige kaart:)

met je cpu zou je normaal nog geen problemen mogen hebben

FEW

Legacy Member
is het een merkpc? want dan zou het kunnen zijn dat die uw nieuwe grafische kaart niet kan trekken. zeker rekening mee houden.

voedingen in merkpc's zijn namelijk niet voorzien voor upgrademogelijkheden :)

mdgf

Legacy Member
En de voeding? Amperage op de 12volt lijn(en) aub (dat staat wss op een sticker die op de voeding kleeft).

Extrizyo

Legacy Member
FEW zei:
is het een merkpc? want dan zou het kunnen zijn dat die uw nieuwe grafische kaart niet kan trekken. zeker rekening mee houden.

voedingen in merkpc's zijn namelijk niet voorzien voor upgrademogelijkheden :)

bij sommige toch , heb nog een medion pc staan die voorzien was van een hd 5670 , heb deze dan vervangen door een GTX 460 + een SSD en die voeding kan het nog steeds aan en alles draait stabiel :)

V3ndetta

Legacy Member
Volgens mij stond er 10 Ampere over 250 Volt en dan golvend streepje, dus dat zal wel wisselspanning betekenen.

Lan

Legacy Member
Dat betekent een voeding van 250Watt. Exreem weinig m.a.w. Een 5770 zal je nog kunnen trekken maar niks meer vrees ik. Tel dus nog maar 60 € voor een vervangvoeding ook en hoop dat HP geen a-standaard connector gebruikt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan