Metteh
Legacy Member
Even de situatie schetsen.
Ik heb hier een stroomblok liggen met een overspanningsbeveiliging en 2 groepen van 4 stekkers die je per groep kan aanzetten op met de 2 knoppen. Maar groep 1 moet altijd aanstaan anders kan je groep 2 niet aanzetten.
Nu maakte dat ding soms kortsluiting als ik gewoon de knop aanzetten. Maar ik liet groep 2 altijd aanstaan en deed duwde altijd groep 1 op zodat beide groepen altijd aangingen, omdat ik toch alle stekkers altijd nodig heb.
Nu de laatste 3 weken in poging om te zoeken of het de stekkerdoos is of een apparaat is dat kortsluiting maakt heb ik wat apparaten in groepen gestoken, om te zien wanneer het korstluiting maakte.
nu in de week stak ik groep 1 aan waar alleen mn ps3 instak, alles inorde. Maar toen ik groep 2 aanstak, kortsluiting. Dan heb ik mijn pc en een Dlink switch ook bij in groep 1 gestoken. En vandaag weeral kortsluiting. Aangezien het onwaarschijnlijk lijkt dat een Dlink kortsluiting kan maken
. gok ik dat het mijn pc is.
Nu die stekkerdoos is nog al eens uitgevallen geweest maar nooit zo sporadisch als nu, nu valt hij echt om de 4 dagen uit (alleen bij het aanzetten ook).
Nu zit er bij mij ook de schrik in dat dit door mijn pc komt, maar heb pas een nieuwe voeding gestoken een Corsair Professional Series HX850W. Maar kan een pc eigenlijk korsluiting maken zonder dat je heb effectief aanzet ?
ik heb nu blijkbaar ook last van coil whine van mijn moederbord (https://www.beyondgaming.be/archive/hardware.21/licht-irritant-geluid-update.784012) en kan dat hier iets ook mee te maken hebben ? want als je de stroom aanzet krijg je Mobo toch ook stroom want dat gaat er toch een ledje branden ?
heb de voltages gechecked met SIW maar daar staat alles zoals het hoort denk ik.
of misschien toch eerst de stekkerdoos is vervangen ?
Ik heb hier een stroomblok liggen met een overspanningsbeveiliging en 2 groepen van 4 stekkers die je per groep kan aanzetten op met de 2 knoppen. Maar groep 1 moet altijd aanstaan anders kan je groep 2 niet aanzetten.
Nu maakte dat ding soms kortsluiting als ik gewoon de knop aanzetten. Maar ik liet groep 2 altijd aanstaan en deed duwde altijd groep 1 op zodat beide groepen altijd aangingen, omdat ik toch alle stekkers altijd nodig heb.
Nu de laatste 3 weken in poging om te zoeken of het de stekkerdoos is of een apparaat is dat kortsluiting maakt heb ik wat apparaten in groepen gestoken, om te zien wanneer het korstluiting maakte.
nu in de week stak ik groep 1 aan waar alleen mn ps3 instak, alles inorde. Maar toen ik groep 2 aanstak, kortsluiting. Dan heb ik mijn pc en een Dlink switch ook bij in groep 1 gestoken. En vandaag weeral kortsluiting. Aangezien het onwaarschijnlijk lijkt dat een Dlink kortsluiting kan maken
. gok ik dat het mijn pc is.Nu die stekkerdoos is nog al eens uitgevallen geweest maar nooit zo sporadisch als nu, nu valt hij echt om de 4 dagen uit (alleen bij het aanzetten ook).
Nu zit er bij mij ook de schrik in dat dit door mijn pc komt, maar heb pas een nieuwe voeding gestoken een Corsair Professional Series HX850W. Maar kan een pc eigenlijk korsluiting maken zonder dat je heb effectief aanzet ?
ik heb nu blijkbaar ook last van coil whine van mijn moederbord (https://www.beyondgaming.be/archive/hardware.21/licht-irritant-geluid-update.784012) en kan dat hier iets ook mee te maken hebben ? want als je de stroom aanzet krijg je Mobo toch ook stroom want dat gaat er toch een ledje branden ?
heb de voltages gechecked met SIW maar daar staat alles zoals het hoort denk ik.
of misschien toch eerst de stekkerdoos is vervangen ?
. Nu heb ik er een ander apparaat aan gehangen is zien of hij dat geluid nog maakt.