Archief - PC verzenden naar buitenland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

anto

Legacy Member
Io,


Ik wist ni goe in welk forum ik dit moest plaatsen. Maar ik vertrek maandag naar Malta om daar te gaan werken. Nu zou ik graag mijnen tower naar daar meenemen. Via het vliegtuig is geen optie. Wat raden jullie aan om hem zo goed mogelijk te verpakken en op te sturen ? Mijn scherm laat ik thuis wel dus het is alleen een case..

*MODs:als dit verkeerd is,plz move it :)

Exit

Legacy Member
beste is de originele pc doos met de isomo bescherming
anders een voldoende grote doos en piepschuim/isomo langs de zijkant enzo en goed dichttapen.

AssassiN

Legacy Member
En zeker zijn dat alles binnen goed vast zit, de harde schijven en lezers langs beide kanten goed vast gevezen enzo :).

En geen cd's in u lezer laten :p.

worfke

Legacy Member
Samen met de vorige tips, zeker alle PCI kaarten verwijderen en apart verpakken, anders trekken die uw moederbord mogelijk kapot bij schokken. Idem met CPU-koeler. Alles goed verpakt, zou ik het gewoon met de post opsturen, of eventueel een koerierdienst als je er iets meer geld tegenaan wil smijten.

w00tw00t

Legacy Member
Stancke zei:
En erop schrijven "FRAGILE" in koeien van letters.

Moest dat nu altijd helpen. Ook al staat er fragile op kunnen sommige het niet laten om ermee te smijten.

Bloob

Legacy Member
w00tw00t zei:
Moest dat nu atlijd helpen. Ook al staat er fragile op kunnen sommige het niet laten om ermee te smijten.

Nja, zonder "fragile" erop ga je nog meer kans hebbe da ze er mee smijten, dus er toch maar best opzetten :)

anto

Legacy Member
Alright thx. Ik denk dat ik gewoon mijn graka's eruit ga nemen. En vanbinnen alles met van diene bolletjesplastiek ga volsteken en me de post versturen.. Dan in een goeje doos steken en langs de wanden isomo ga tegenzetten en zeker fragile op de kanten schrijven. Mss best ook een verzekering pakken ?

AssassiN

Legacy Member
Ik zou niet zo ver gaan om de CPU koeler ervan te halen. Gewoon de kaartjes zijn goed genoeg :).

McGregor

Legacy Member
AssassiN zei:
Ik zou niet zo ver gaan om de CPU koeler ervan te halen. Gewoon de kaartjes zijn goed genoeg :).

Het is te zien. Bij een standaard koeler niet maar je hebt ook zeer zware die je moederbord zouden kunnen beschadigen.

Soulll

Legacy Member
Ik zou mijn koeler er zowieso afhalen,
weegt veel, en bij nen schok is dat snel het basisgewicht x... =kracht
voor de rest zoveel mogelijk vasttapen.

Herr Doktor

Legacy Member
ik zou zoals boven vermeld ook een koeriërs bedrijf contacteren en er uitdrukkelijk om vragen deze heelhuids daar te krijgen :D, zal wss wel meerkosten maar anders heb je natuurlijk veel meer kosten moest er iets stuk gaan :p. btw plakken die kerels dat er zelf niet op 'fragile' :wtf:. Anyway FedEx, TNT & UPS doen dat toch ... heb het zelf al verschillende keren bij hun laten doen ( nu wel geen pc naar malta sturen maar goed :p )

anto

Legacy Member
Tis zo nen zalman paddestoel koeler...PC is redelijk oud en ni zooveeel waarde. Kga zoizo een verzekering nemen en dan alst hij kapot is eventueel nen nieuwe kopen daar en geld trg vragen via die verzekering.

mr_vain

Legacy Member
anto zei:
Tis zo nen zalman paddestoel koeler...PC is redelijk oud en ni zooveeel waarde. Kga zoizo een verzekering nemen en dan alst hij kapot is eventueel nen nieuwe kopen daar en geld trg vragen via die verzekering.

Zou je dan niet beter gewoon een externe harde schijf kopen en kijken voor een (goedkope) laptop naar daar mee te nemen die je wel in je handbagage kan stoppen als het toch een oude pc is?

Exit

Legacy Member
mr_vain zei:
Zou je dan niet beter gewoon een externe harde schijf kopen en kijken voor een (goedkope) laptop naar daar mee te nemen die je wel in je handbagage kan stoppen als het toch een oude pc is?

de reply waar je op reageert is al bijna jaartje oud ...

@tommie314
afhankelijk van wat je wilt verzenden, mss eens in een post kantoor kijken wat ze zoal hebben om op te sturen ...

Pub Lord

Legacy Member
en zeker niet op het doos PC of Computer schrijven
"uw bagage is verdwijnen mynheer"
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan