ian92
Legacy Member
hey almaal, ik heb vorig jaar een pc gekocht die redelijk wat geld koste (1950 euro om precies te zijn)
en sinds dag 1 vond ik al dat hij niet zo goed presteerde.
nu voor ik verder ga met mijn 3 vragen waarvan een paar vriendelijke personen zo lief kunnen zijn om mij te proberen helpen. eve mn specs plaatsen
intel core i7 cpu [email protected]
8192 ram
2x ati radeon 5770 hd waarvan het totaal geheugen 3816 mb is (dac type 400mhz. geen idee wat dat betekent)
en ik gebruik windows 7 64 bits.
nu mn eerste vraag,
sinds ik mn pc heb gekocht vanaf de 2de dag dat ik een spelletje speelde crashte hij altijd bij een lading scherm of gwn in een menu van een spel,
daarmee bedoel dat het scherm gewoon een paar lijnen in de kleur van het spel aangaf en waardoor ik niets meer kon doen, dan hem gewoon heropstarten.
en dan ook, ik denk toch dat ik een redelijke computer heb, maar ik kan geen enkel spel op max settings spelen (behalve cod mw2) waar ik toch wel versteld van sta,
de games die ik nu speel zijn world of warcraft en Rift, nu WoW kan ik wel op hoge settings spelen maar dan wel zonder schaduw effecten want anders behaal ik maar 15 fps ofzo.
en rift lukt helemaal niet, ik speel het momenteel op laagste settings waardoor het spel er uit ziet als tetris, in somige gebieden heb ik 90 frames per seconde en op andere plaatsen kan ik amper bewegen.
dus mijn vraag is, is mijn pc zo slecht waardoor ik geen games fatsoenlijk kan spelen, of is er mischien iets verkeerd gegaan tijdens de installatie en zouw een format c helpen ? met enkel windows installeren zonder al die troep dat er eigenlijk niet hoort bij te zijn.
ook ik kan momenteel geen drivers installeren en de reden daarvoor ga ik nu in 2 de lang vraagje stellen.
sinds ik een diamond shake van telenet heb aangeschaft, 2 uur daarna toen ik de pc opzette, ging mijn internet niet meer. niets hielp behalve een systeem herstel, en de computer van mijn moeder heeft net hetzelfde probleem, maar de wireles laptop van mijn zus dan weer niet,
dan een paar dagen daarna zijn ze de switch gaan installeren voor HD tv, en telenet zei dat ik mn kabels daar moest insteken om te proberen of het daarmee lukte, maar te vergeefs, ik heb de modem,router en al gereset en alle kabels in volgorde gestoken maar dat hielp ook niet.
en dan nu sinds een maand geleden, werkte mijn internet weer wel elke keer als ik de pc opstarte maar, nu is het probleem dat sinds vorige maand door een of andere rede mijn pc na 15 minute als ik eve iets anders doe
gewoon een zwart scherm krijg en mijn muis en toetsenbord geen licht meer geeft.
maar als ik dan gwn een knop van mijn toetstebord in druk, dan verlicht alles weer en kan ik gwn trug op de pc, but elke keer als hij dus eve uitgaat (zonder pc af te zetten) werkt het internet niet waardoor ik een systeem herstel moet doen, dus ik vraag me af hoe dit komt, want ik heb al 20x naar telenet gebeld en ik krijg telkens een ander antwoord en zij kunne me niet helpen. nu ook eve over mn vorige vraag.
mischien werkt mn computer beter als ik nieuwe drivers installeer,
maar je moet je pc opnieuw opstarten na de installatie en dan werkt het internet weer niet, dus ik kan letterlijk niets downloaden en installeren waar een heropstarting bij nodig is.
sorry voor de hele lange tekst maar ik weet echt niet wat ik moet doen,
en heb niet echt veel zin om 70 euro te betalen in een winkel als er een vriendelijke persoon hier op dit forum een antwoord weet.
en nu nog een klein (dom vraagje)
mijn video kaarten zeggen HD, nu ik heb geen HD scherm maar wilt dat zeggen dat die videokaarten enkel voor hd zijn bedoelt zodat ze dan betere prestatie leveren of maakt dat niet uit ?.
in ieder geval bedankt bij voorbaat als je een antwoord weet het even wilt posten,
met vriendelijke groeten, ian
en sinds dag 1 vond ik al dat hij niet zo goed presteerde.
nu voor ik verder ga met mijn 3 vragen waarvan een paar vriendelijke personen zo lief kunnen zijn om mij te proberen helpen. eve mn specs plaatsen
intel core i7 cpu [email protected]
8192 ram
2x ati radeon 5770 hd waarvan het totaal geheugen 3816 mb is (dac type 400mhz. geen idee wat dat betekent)
en ik gebruik windows 7 64 bits.
nu mn eerste vraag,
sinds ik mn pc heb gekocht vanaf de 2de dag dat ik een spelletje speelde crashte hij altijd bij een lading scherm of gwn in een menu van een spel,
daarmee bedoel dat het scherm gewoon een paar lijnen in de kleur van het spel aangaf en waardoor ik niets meer kon doen, dan hem gewoon heropstarten.
en dan ook, ik denk toch dat ik een redelijke computer heb, maar ik kan geen enkel spel op max settings spelen (behalve cod mw2) waar ik toch wel versteld van sta,
de games die ik nu speel zijn world of warcraft en Rift, nu WoW kan ik wel op hoge settings spelen maar dan wel zonder schaduw effecten want anders behaal ik maar 15 fps ofzo.
en rift lukt helemaal niet, ik speel het momenteel op laagste settings waardoor het spel er uit ziet als tetris, in somige gebieden heb ik 90 frames per seconde en op andere plaatsen kan ik amper bewegen.
dus mijn vraag is, is mijn pc zo slecht waardoor ik geen games fatsoenlijk kan spelen, of is er mischien iets verkeerd gegaan tijdens de installatie en zouw een format c helpen ? met enkel windows installeren zonder al die troep dat er eigenlijk niet hoort bij te zijn.
ook ik kan momenteel geen drivers installeren en de reden daarvoor ga ik nu in 2 de lang vraagje stellen.
sinds ik een diamond shake van telenet heb aangeschaft, 2 uur daarna toen ik de pc opzette, ging mijn internet niet meer. niets hielp behalve een systeem herstel, en de computer van mijn moeder heeft net hetzelfde probleem, maar de wireles laptop van mijn zus dan weer niet,
dan een paar dagen daarna zijn ze de switch gaan installeren voor HD tv, en telenet zei dat ik mn kabels daar moest insteken om te proberen of het daarmee lukte, maar te vergeefs, ik heb de modem,router en al gereset en alle kabels in volgorde gestoken maar dat hielp ook niet.
en dan nu sinds een maand geleden, werkte mijn internet weer wel elke keer als ik de pc opstarte maar, nu is het probleem dat sinds vorige maand door een of andere rede mijn pc na 15 minute als ik eve iets anders doe
gewoon een zwart scherm krijg en mijn muis en toetsenbord geen licht meer geeft.
maar als ik dan gwn een knop van mijn toetstebord in druk, dan verlicht alles weer en kan ik gwn trug op de pc, but elke keer als hij dus eve uitgaat (zonder pc af te zetten) werkt het internet niet waardoor ik een systeem herstel moet doen, dus ik vraag me af hoe dit komt, want ik heb al 20x naar telenet gebeld en ik krijg telkens een ander antwoord en zij kunne me niet helpen. nu ook eve over mn vorige vraag.
mischien werkt mn computer beter als ik nieuwe drivers installeer,
maar je moet je pc opnieuw opstarten na de installatie en dan werkt het internet weer niet, dus ik kan letterlijk niets downloaden en installeren waar een heropstarting bij nodig is.
sorry voor de hele lange tekst maar ik weet echt niet wat ik moet doen,
en heb niet echt veel zin om 70 euro te betalen in een winkel als er een vriendelijke persoon hier op dit forum een antwoord weet.
en nu nog een klein (dom vraagje)
mijn video kaarten zeggen HD, nu ik heb geen HD scherm maar wilt dat zeggen dat die videokaarten enkel voor hd zijn bedoelt zodat ze dan betere prestatie leveren of maakt dat niet uit ?.
in ieder geval bedankt bij voorbaat als je een antwoord weet het even wilt posten,
met vriendelijke groeten, ian