Archief - PC zonder videokaart aansluiten op TV

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mooie40

Legacy Member
Beste mensen,

Voor mijn Acer Aspire M5640 PC (3 jaar oud) heb ik een zwarte 3 in 1 kabel gekocht met aan beide kanten een geel, rood en wit uiteinde.
Deze wil ik graag op mijn TV aansluiten. Met het gele verlengstukje zit deze in de juiste ingang van de TV (Samsung Led TV).
In de PC zit geel in geel, en rood & wit (met een zwart hulpstukje) in blauw. Ik hoop dat dit goed is gedaan.

Mijn TV heb ik aangezet en op PC geselecteerd, maar ik houd zwart beeld met de mededeling, dat hij de kabel aan het controleren is. Het scherm blijft dus zwart.

Mijn PC heeft GEEN videokaart meer, maar werkt nog op een onboard-chip. KAN ik dan wel zo'n kabel gebruiken? Anders moet ik hem terugbrengen naar de winkel. Het is geen VGA kabel (ik weet de juiste naam niet).

Hopenlijk weten jullie een oplossing....

Exit

Legacy Member
pc zonder videokaart kan niet eens starten!

blauw = line IN => geluid IN de pc steken, niet eruit, tenzij je geluidskaart/driver je toelaat er een uitgang van te maken

die gele poort op de pc, waar zit deze?
onboard of een tv kaart?

tv kaart => zal dan een ingang zijn, geen uitgang
onboard => mss tv uit, maar staat deze aan als 2de scherm?

welke moederbord heb je?

Mooie40

Legacy Member
Mijn excuses voor de zeer late reactie, maar heb een computerman ingeschakeld, die op afstand mijn PC heeft ingesteld. Desondanks lukt de instelling op de TV nog niet. Nu blijkt hij ziek te zijn, dus zijn afspraak om langs te komen is niet doorgegaan. Ik kan hem al wekenlang niet bereiken, heel vervelend... Hij lijkt van de aardbol verdwenen.

Mijn PC werkt nu op de onboardchip van het moederbord; weet echt niet wat voor soort moederbord. Maar het is wel een speciale, is gezegd.
Volgens de computerman is de kabel goed aangesloten, daar heb ik verder geen verstand van.
Alleen de TV moest ik niet op PC selecteren, maar op RGB of zoiets?
Goed, en daar zou hij voor langskomen.

Heb inmiddels een tweede PC man laten komen (de ander is van de aardbol verdwenen), en zag dat alles prima was aangesloten. Hij heeft voor de zekerheid drivers geupdate. Echter, hij heeft het niet voor elkaar gekregen. De TV (of PC) ving het signaal niet op.
Gisteren de 3 tulpkabel teruggebracht naar Expert, gelukkig geen probleem. Toen een HDMI kabel gekocht voor 80 euro! (10m), en deze pakte meteen.
Alleen, enkel een blanco bureaublad was te zien op mijn PC. Dus geen geluid of film van af mijn PC.
Zou het dan toch liggen aan de videokaart, die mist in mijn PC??
Ik denk dat ik deze kabel maar gewoon terugbreng en stop met proberen....

Exit

Legacy Member
blanco scherm => je hebt scherm als uitgebreid staan maw als 2de scherm
wil je zelfde op tv als op scherm => scherm als clone instellen
maar dan gaan beide scherm dezelfde resolutie moeten krijgen!

je moet dan een venster/speler/.... verschuiven naar scherm 2 om het op de tv te krijgen.

geluid moet je zien dat dat aangepast wordt om via hdmi te sturen EN de geluidsdriver van de videokaart (indien de kaart dat kan) te installeren en dan in windows kiezen voor hdmi uitgang.
tenzij het de onboard hdmi is dat je gebruikt => configscherm - geluiden - default afspeel app op hdmi zetten

Mooie40

Legacy Member
Eindelijk... heb deze ouderwetse kabel omgeruild voor een HDMI kabel (was geen enkel probleem).

Tis eindelijk toch gelukt, het clonen. Heb nu scherm 1a en 1b, wat ik trouwens nog niet eerder had gezien. De vorige man had het ieder geval niet op die manier gecloned, dat weet ik wel.

Heb nu precies hetzelfde beeld op mijn TV, zonder slepen en weer terugslepen. Dat laatste is geen doen.
En het geluid komt uit mijn Logitech boxjes (wel even wennen).

Probleem dus OPGELOST! Alles werkt dus gewoon op de onboard chip van mijn PC, want ik heb geen videokaart meer.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan