Archief - powerline problemen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

chadan

Legacy Member
ik ondervind problemen met mijn draadloos internet omdat de afstand vanaf de modem een 10-tal meter bedraagt. hiervoor heb ik een powerline ehternet kit aangeschaft.
probleem is echter dat mijn desktop geen ip-adres verkrijgt .
mijn opstelling is: telenet modem verbonden met switch waarin digibox, wireless accespoint en versterker via lan-poort/electriciteitsnet geplugd zijn
de pc krijgt echter momenteel geen IP-adres meer, hoewel het even heeft gewerkt. als ik wil verbinden met het internet moet ik rechtstreeks de lan-kabel in de modem steken maar dan heb ik geen digibox meer of draadloos netwerk, wat natuurlijk niet de bedoeling is.
hoe kan ik deze situatie oplossen? moet ik de switch vervangen door een router en zal mijn draadloze accespoint en digibox dan nog blijven werken? dit kan toch geen invloed hebben op de instellingen van telenet?
:help:

Exit

Legacy Member
als je de pwl verbind met de modem werkt het maar via de switch niet?
je krijgt geen ip of een 'slecht' ip (169)

branden alle leds op de pwl's?

chadan

Legacy Member
via de modem krijg ik een ip, via de switch niet meer
alle leds branden

Exit

Legacy Member
branden de leds op de switch voor de aangesloten poorten wel?

chadan

Legacy Member
yep die branden allemaal en zelfs als ik alles uit de switch trek en enkel de powerline inplug krijg ik nog steeds geen ip

Saint

Legacy Member
chadan zei:
yep die branden allemaal en zelfs als ik alles uit de switch trek en enkel de powerline inplug krijg ik nog steeds geen ip

Niet dat ik er veel van weet, maar je powerlines zijn die van telenet zelf? Want andere merken en zeker andere snelheden van de adapters kunnen ook problemen geven.

chadan

Legacy Member
de powerliners zijn niet van telenet maar van D-link, eigenlijk dus hetzelfde merk als mijn wireless acces point wat wel geleverd werd door telenet
ik heb geen router, enkel een modem die ik al een half uur heb uitgezet zodat alles uit zijn geheugen werd gehaald, maar ook dit helpt niet
mijn situatie is: kabel komt binnen, is aangesloten op motorola modem van telenet die verbonden is met switch. vanuit switch vertrekt een kabel naar digibox, naar wireless en dus ook een naar mijn powerliner die op deze manier geen ip krijgt, hoewel dit even in het begin wel heeft gewerkt

chadan

Legacy Member
ik heb nogmaals alles uitgetrokken een half uur gewacht, de stekkers van plaats verwisseld en met een paperclip gereset en nu werkt het terug, duimen dat het zo blijft
ik trek de stekkers wel dagelijks uit dus ik weet het resultaat nog niet voor vandaag, kan dit eigenlijk kwaad?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan