Archief - Printer print enkel nog in zwart-wit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-I-

Legacy Member
Hey,

we hebben een HP 2480 als printer en deze print nu enkel nog in zwart-wit. Afprinten in kleur resulteert in een zwart-witte afdruk. Natuurlijk is de printer ingesteld om in kleuren af te printen. Verder is er nog voldoende inkt in het kleurenpatroon.
Hetgeen ik al heb geprobeerd:
-Eerst ingesteld als zwart-wit iets afprinten en dan terug instellen in kleur en afprinten.
-Inktpatroon "met de hand" gereinigd
-De printer heeft een "print van scan" mogelijkheid waarbij de printer zonder computer direct iets kan afprinten zoals een kopieermachine. Ik heb deze optie in het kleur gebruikt en het resultaat is steeds hetzelfde dat er geen kleuren (buiten zwart en wit natuurlijk) zichtbaar zijn.


We hebben nog een extra nieuw kleureninktpatroon dat ik zou kunnen testen maar ik wil dit slechts als laatste hulpmiddel inroepen.


Alle hulp is welkom.




(Deze thread hielp me niet.)

ShPonGle

Legacy Member
wat doet een testpagina? standaard staan daar kleuren op.

is deze ook niet in kleur --> driver is om zeep (in de veronderstelling dat de hardware allemaal ok is zoals jij zegt). dus: driver eens opnieuw downloaden en herinstalleren dan.
is deze wel in kleur --> driver is ok, maar de printkoppeling is niet meer goed, deze verwijderen, de printer eens opnieuw aanmaken.

je kan dit ook testen door eens onder ander profiel inloggen / nieuwe user aanmaken en daar de printer te installeren.

-I-

Legacy Member
-Ik zeg nergens dat de hardware OK is
-De testpagina is volledig in zwart-wit
-Ik weet niet of drivers herinstalleren zou helpen want als ik de ingebouwde scanner gebruik om iets in kleur te kopiëren dan is het resultaat ook in zwart-wit, ik ga dit toch nog even proberen ... wie weet ...

Bedankt voor de hulp.

OK het werkt. Ik heb de cartridge vervangen. Het rare is dat er nog steeds inkt uit het oud inktpatroon kwam.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan