Archief - Prob: pc slaagt vast

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jakke25

Legacy Member
Hallo,

Ik heb all een tijd last van dit probleem. Eerst lijkte did te gebeuren bij het gamen, oblivion, wow, black ops, cod waw, maar nu lijkt het ook te gebeuren als ik deze post aan het typen ben en al mijn systeem informatie aan bijeen zoeken ben. Ik denk dat het een hardware probleem is maar ben niet honderd percent zeker.

Tijdens het typen van deze post heb ik al vier maal opnieuw moeten opstarten, en soms slaagt hij ook vast op het scherm dat zegt dat windows niet goed afgesloten is. Ik denk dat het ligt aan mijn hdd's of misschien mijn Ram geheugen, mijn MOBO, is een jaar geleden vervangen samen met mijn voeding, en mijn graka heb ik enkele weken geleden gekocht.

Mijn idle temperaturen zijn;
CPU: 33
HDD: 37
SYS: 47 al weet ik niet wat dit betekend maar staat bij op mijn case.
Hoewel mijn bios zegt dat mijn cpu 50° is en mijn sys 31°
mijn cpu fanspeed is 2500 rpm

mijn specs zijn:
OS: Win 7 ultimate 32 bit
CPU: Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz (2 CPUs), ~2.4GHz(staat zo in het dxdiag bestand)
graka: NVIDIA GeForce GTX 460
Mobo: gigabyte p43-es3g
Ram: 2x g.skill 1gb ddr2 dus 2gb in totaal
HDD's: Western digital 250gb, maxtor 200gb
Sound on board.

Heb de fans enkele weken geleden uitgeblazen met perslucht, maar dit hielp niet. Ook is de hdd enkele weken geleden geformateerd maar dit hielp ook niets blijkbaar.

Ik hoop dat dit genoeg informatie is en dat iemand hier een oplossing kan bieden zodat ik toch iets kan doen terwijl ik niet kan gaan werken.

Dank bij voorbaat jakke.

Edit: Het lijkt te gebeuren wanneer ik een zwaar proces uitvoer: een spel, of firefox+windows mediaplayer+ nog iets anders of dergelijke. op her moment zie ik in mijn taskmanager 38 processen staan mij cpu usage is 0% tot max 5% en mijn fisiek geheugen is op 27% dat is alleen met firefox open op het moment.

woebetide

Legacy Member
Voeding te zwak ???

Bereken eens op
Code:
http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

mdgf

Legacy Member
Proberen met 1 latje geheugen, heb je het nog probeer dan de ander. Evt testen met memtest86+, maar soms durft die geen errors geven terwijl het geheugen wel het probleem is, als hij wel errors geeft dan ben je wel zeker.
Andere hdd testen en/of je huidige scannen op errors met HDTune.
Graka drivers updaten en/of andere graka proberen.
Andere voeding/mobo proberen indien mogelijk.

SYS is je mobo temp denk ik.


Tijdens het typen van deze post heb ik al vier maal opnieuw moeten opstarten, en soms slaagt hij ook vast op het scherm dat zegt dat windows niet goed afgesloten is. Ik denk dat het ligt aan mijn hdd's of misschien mijn Ram geheugen, mijn MOBO, is een jaar geleden vervangen samen met mijn voeding, en mijn graka heb ik enkele weken geleden gekocht.
Het probleem is niet opgedoken vlak nadat je één van die onderdelen vervangen hebt zeker (ik moet het toch vragen :p)?

Voeding te zwak ???
Bij een te zwakke voeding zou de voeding zichzelf afleggen wanneer de overload bescherming in werking treed, dus dan zal je pc niet blokkeren lijkt me (wel uitvallen).
Een ander probleem (door een lage kwaliteitsvoeding (wattage is zeker niet alles, eerder niks)) kan wel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan