Archief - Probleem bij installatie grafische kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Getaway07

Legacy Member
Ik heb onlangs een nieuwe grafische kaart gekocht namelijk de club 3D HD6950, op aanraden van iemand hier op het forum.



Ik heb de grafische kaart geplaatst, voeding aangesloten, de oude drivers verwijderd van de oude grafische kaart, de nieuwe geïnstalleerd..
De pc is een acer aspire m7811 en dus niet zelf samengesteld.

Nu herkent mijn pc de nieuwe hardware niet en schakelt over op de standaard grafische adapter van intel.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Indien meer info nodig, vraag gerust..

mdgf

Legacy Member
Nu herkent mijn pc de nieuwe hardware niet en schakelt over op de standaard grafische adapter van intel.
Je scherm zit aangesloten op je mobo.
Sluit hem aan op de kaart.

(en ja, je hebt toestemming om een /facepalm te begaan :p, iedereen steekt wel eens wat doms uit)

Exit

Legacy Member
je hebt scherm aangesloten op de nieuwe kaart en dan opgestart?

Getaway07

Legacy Member
Mijn scherm zit wel degelijk aangesloten op de videokaart, dit heb ik zeker gecheckt voor ik hier postte :D

Ik heb echt al vanalles geprobeert maar zonder resultaat..
De grafische kaart wordt niet herkent en staat ook niet tussen mijn apparaten.

MrBungle

Legacy Member
Dat krijg je als AMD kaarten niet compatibel zijn met bepaalde andere hardware :oink:

Getaway07

Legacy Member
Toch onmogelijk om zoiets echt in detail te gaan checken welke kaarten compatibel zijn en welke niet?

Getaway07

Legacy Member
Ik heb eens gecheckt met het programma GPU-Z, alles klopt behalve de naam van de gpu,
hij wordt de standaard VGA-grafische adapter genoemd, voor de rest kloppen alle gegevens wel.
Ik zou denken dat dit aan de drivers ligt, maar deze zijn normaal correct installed..

Trolle

Legacy Member
heb je de onboard grafische kaart uitgeschakeld in u bios?
zoniet eens proberen als die uit staat moet hij normaal wel de 6950 als hoofd kaart nemen

Exit

Legacy Member
ligt aan de drivers ja

appbeheer - daar dan eens die videokaart laten zoeken naar drivers.

(hij neemt ze als hoofdkaart maar zonder drivers neemt windows de standaard driver in windows)

Getaway07

Legacy Member
Krijg de vermelding te lezen dat er geen nieuwer of beter stuurprogramma is gevonden voor het apparaat..

Hungry®

Legacy Member
in de doos van de graka zit toch normaal een cd om de setup te doen van de drivers? Laat die gewoon lopen zou ik zeggen. Het zou me verwonderen dat hij de hardware niet zou vinden.
Indien ze die niet vindt zit die kaart niet goed in het slot, ik ga er vanuit dat je die ingeplugd hebt in de bovenste bay (PCI-E) als er twee mochten inzitten.

Getaway07

Legacy Member
Ik denk dat ik het probleem gevonden heb; Windows 7 geeft een driver mee via Windows Update, en dit heb ik over het hoofd gezien. Ik heb deze nu geannuleerd en ben bezig de drivers van de cd-rom te installeren, ik hoop dat het nu werkt!

De kaart zit goed in het slot, ik heb deze al eens verwijderd en opnieuw geplaatst om op zeker te spelen.

Hungry®

Legacy Member
mocht het niet lukken, het is niet normaal dat hij die nieuwe kaart niet herkent. Ik zou eens geen kijken in bios (bij opstart F2 drukken) of je het PCI-E slot niet moet activeren. Ik heb geen ervaring met die Acers, maar dat die nieuwe hardware niet wordt herkend is niet normaal. Als die geactiveerd is kies je eventueel nadat je zeker bent dat de kaart ook werkt voor PCI-E als hoofdapparaat .

Getaway07

Legacy Member
Ik ben al gaan kijken in de bios maar vind daar geen instellingen voor de activatie van het pci slot. Normaal moet dit slot al geactiveerd zijn, want het is de plaats waar de oude videokaart zat. Het is mij ook een raadsel waarom hij de hardware niet detecteert.

Hungry®

Legacy Member
dan is de kaart kapot als het niet lukt via de installatie van de drivers. Ofwel zit ze er echt niet goed in geklikt.

Sh1mt

Legacy Member
Doe gewoon eens een bios-reset (eerst via setup, dan via mobo zelf (knop, jumper, etc)). Als dit niet werkt, flash naar laatste versie.

Getaway07

Legacy Member
@Hungry, ik hoor de kaart blazen bij het opstarten dus ik denk wel dat ze goed is ingeklikt

Ik zal de bios eens resetten.

gunnie

Legacy Member
ge hebt toch beide extra voedings kabels aangesloten, dus de 2 PCI-E 6pins?

Exit

Legacy Member
aangezien je daarop aangesloten zit en je beeld hebt werkt de kaart dus wel.

onboard wordt in veel gevallen autom uitgeschakeld als er een losse kaart inzit.

handmatig de map met de drivers selecteren en 'verplichten' die driver te nemen ...

(anders wil ik wel eens van hieruit proberen. stuur dan pm/pb)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan