Archief - probleem LED-tv op pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stofke15

Legacy Member
Hallo,

Ik wou mezelf een groter scherm kopen dus heb maar meteen een 32" LED gekocht van LG (full hd) en aangesloten via DVI-->HDMI. De resolutie staat op 1080p en het beeld past mooi in het beeldscherm. Tot daar dus geen problemen. Nu om de tekst wat beter kunne te lezen, heb ik in windows de "fonts" vergroot tot 150%, maar alle tekst blijft nog steeds korrelig en vrij irritant om een stukje te lezen!

Als ik naar een film kijk of bvb mijn wallpaper, lijkt alles super, maar er moet toch een manier zijn om de tekst beter weer te geven. Ik heb al met instellingen via CCC van mijn HD4870 geprutst en met cleartype in windows 7, maar het maakt allemaal niet uit.

Hoop dat iemand mij kan helpen, vind op google niks, en als het zo blijft ga ik redelijk spijt krijgen van deze toch wel dure aankoop :( Nudat het font op 150% staat, had ik zelfs meer bruikbare ruimte op mijn 22"...

T-T

Legacy Member
nen tv zal nooit zo zuiver zijn als een pc scherm, alhoewel ik toch perfect leesbaar tekst krijg op mn lg-led 37" @ 1920x1080, maar ik moest wel overscan gebruiken op 0% in CCC om het scherm volledig te vullen, zo neemt die elke pixel goed.

daar al es mee geprutst toevallig ?

//EDIT
voorbeeldje van mijn tv.

stofke15

Legacy Member
Staat bij mij ook op 0 om het scherm te vullen. Hebt gij ook uw font op 150%?

T-T

Legacy Member
stofke15 zei:
Staat bij mij ook op 0 om het scherm te vullen. Hebt gij ook uw font op 150%?
ah maar jij gebruikt windows 7 zeker of Vista ?
daar heb ik het nog niet getest, XP hier bij mij doet het in ieder geval goed, zal het later es testen op m'n win7 en es zien wet het daar doet.

kan voorbeeldje zien in m'n vorige post.

V1nce zei:
Lol tv als pc monitor.
Wa verwacht ge nu zelf...
dat kan perfect, als get goe krijgt tenminste, maar kijk toch liever op m'n pcmonitor ;)

stofke15 zei:
Staat bij mij ook op 0 om het scherm te vullen. Hebt gij ook uw font op 150%?
//EDIT, win7 doet het ook goed, alsook op 150% font, PIC
mss is je hdmikabel niet goed ?

stofke15

Legacy Member
Bij mij is de tekst een stuk waziger hoor. Na een tijdje zelfs bijzonder irritant om te lezen. Kabel is pas gekocht hiervoor. Zou me sterk lijken maar kan altijd eens checken. Welke graka heb jij en wat heb jij er dan zoal aan geprutst? Ziet er naar mij goed uit bij jou. Is alles ook leesbaar met font op 100%?

TehJoker

Legacy Member
ben je zeker dat de HDMI-kabel die je gekocht hebt wel full HD ondersteunt en hetzelfde met de adapter voor DVI naar HDMI?
controleer ook eens of alle kabels correct zijn aangesloten en of geen enkele van de kabels beschadigd zijn.

en @T-T: niet beledigend bedoeld hoor, maar die foto's van jou zeggen meer over de kwaliteit van je camera en je fotografeerkunsten dan over de kwaliteit van je TV-scherm ^.^

T-T

Legacy Member
yep alles is leesbaar alsook op font 100%, gebruikt alle pixels perfect zoals een native resolutie zou moeten zijn, kwa grakas zijn het hd4850's dat ik gebruik, zie sig ;)

@ TehJoker, kwaliteit van m'n camera, mijn camera is dus tslechtste ooit denk ik, ik moet een statief gebruiken anders ziet ge helemaal niks op de foto, of toch op z'n minst al schemering als ge kleinbeetje beweegt :p

stofke15

Legacy Member
TV kan blijkbaar enkel 1080p aan als het maar niet van een pc komt.. Wat is dat nu weer voor iets? Speciaal een nieuwe gekocht hiervoor en nu dit, bizar toch. En op 720p werken is alles behalve interessant.

FORZA M

Legacy Member
stofke15 zei:
TV kan blijkbaar enkel 1080p aan als het maar niet van een pc komt.. Wat is dat nu weer voor iets? Speciaal een nieuwe gekocht hiervoor en nu dit, bizar toch. En op 720p werken is alles behalve interessant.

Geef allereerst eens door welk type TV je hebt. Heel veel tv's kunnen geen 1920*1080 binnenkrijgen via hun VGA-aansluiting, maar via HDMI zal een Full-HD tv steeds 1920*1080@50/60Hz kunnen binnenpakken, en is het gewoon een kwestie van je DVI-out correct in te stellen, en alles van beeldverwerking/beeldverbeteraars,.... op je TV uit te zetten. Die dingen helpen immers een beetje bij bewegende beelden, maar stilstaande tekst helpen ze gegarandeerd naar de vaantjes. Heb je een TV gekocht waarvan je de image-processing niet volledig kunt uitschakelen voor een bepaalde ingang, of gewoon in het algemeen niet, dan heb je inderdaad geen al te goede koop gedaan, maar daar doe je normaal wat research voor.

Zo'n TV is immers niet gemaakt om als pc scherm te dienen. Als presentatiescherm voor een powerpoint ofzo doen die perfect hun taak, maar voor office- of webapplicaties zijn ze totaal ongeschikt.

Geef dus maar het merk en exacte typenummer even door, en ik zal eens kijken of er nog iets van te maken is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan