Kowlier
Legacy Member
Ik wist niet precies waar dit te plaatsen dus doe ik het maar hier.
sinds twee weken heb ik een nieuwe computer, en die staat op mijn kamer op het 1e verdiep. ik gebruik een powerline als internetbron, die verbonden is met een switch op het gelijkvloer, en vandaaruit rechtstreeks op de modem (telenet kabel, expresnet turbo als dat van belang is).
nu, sinds een dag of drie heb ik verschrikkelijk hoge latency. downloaden is van een steady 1 mb/s naar 200 - 300 kb/s gegaan, en mijn latency van <100 naar >900. ik heb al gepinged en tracert gebruikt, maar ik kan de bron van het probleem niet echt lokaliseren (latency overal boven de 1000). iemand die mij een hint kan geven waar te zoeken?
edit : vreemd , na 8u is alles weer normaal :/ gisteren ook :/
probleem is blijkbaar opgelost met in de router te steken ipv de switch.
sinds twee weken heb ik een nieuwe computer, en die staat op mijn kamer op het 1e verdiep. ik gebruik een powerline als internetbron, die verbonden is met een switch op het gelijkvloer, en vandaaruit rechtstreeks op de modem (telenet kabel, expresnet turbo als dat van belang is).
nu, sinds een dag of drie heb ik verschrikkelijk hoge latency. downloaden is van een steady 1 mb/s naar 200 - 300 kb/s gegaan, en mijn latency van <100 naar >900. ik heb al gepinged en tracert gebruikt, maar ik kan de bron van het probleem niet echt lokaliseren (latency overal boven de 1000). iemand die mij een hint kan geven waar te zoeken?
edit : vreemd , na 8u is alles weer normaal :/ gisteren ook :/
probleem is blijkbaar opgelost met in de router te steken ipv de switch.
