Archief - Probleem met philips lcd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

piedp

Legacy Member
Ik heb mij pas een Philips LCD tv aangeschaft. Werkt allemaal zeer mooi, maar nu irriteerd er mij toch iets mateloos!!! Als ik een dvd afspeel krijg ik onderaan en bovenaan twee zwarte balken, om deze weg te werken kan ik de optie ZOOM opzetten, maar dan zijn de ondertittelingen niet meer leesbaar. Is er een mogelijkheid om dit op te lossen? Of iemand enige ervaring mee?

dexter

Legacy Member
kunde da ook ni veranderen door ander formaat te pakken 16:9/4:3 weet
ni he tis maar een gedacht

Skoebiedoe

Legacy Member
Kunt ge niets tegen doen.
Zelfs met den beamer heb ik dat.Bij een thru 16/9 signaal zult ge die balken dus niet hebben maar bij een 16/9 formaat in een 3/4 signaal heb je dus die balken.

humpus

Legacy Member
piedp zei:

kijk, gij hebt ne 16:9 tv (aspect)
Ma ne widescreen film is nog smaller dan 16:9 en gaat ge dus altyd balke (vanbove en vanonder) hebbe
tenzij ge (gelijk ge zelf zegt) het beeld gaat uitrekken ma dan valt uw ondertiteling weg.

Nx aan te doen...

ps er zijn verschillende soorten dvd's è: bv bij ne 4:3 dvd zult ge links en rechts balke hebbe op uw beeld, en als ge dan gaat zoomen zal uw ondertiteling ook wegvalle.

Alleen bij 16:9 films zult ge alles erop krijge.

piedp

Legacy Member
humpus zei:
kijk, gij hebt ne 16:9 tv (aspect)
Ma ne widescreen film is nog smaller dan 16:9 en gaat ge dus altyd balke (vanbove en vanonder) hebbe
tenzij ge (gelijk ge zelf zegt) het beeld gaat uitrekken ma dan valt uw ondertiteling weg.

Nx aan te doen...

ps er zijn verschillende soorten dvd's è: bv bij ne 4:3 dvd zult ge links en rechts balke hebbe op uw beeld, en als ge dan gaat zoomen zal uw ondertiteling ook wegvalle.

Alleen bij 16:9 films zult ge alles erop krijge.

Dus als ik het goed begrijp, geen widescreen films meer kopen?
allesinds al bedankt voor de goeie raad

piedp

Legacy Member
ik zou gewoon mijn beeld naar boven willen schuiven, bij onze andere tv, ne sbr gaat dat, ma bij philips dus niet, of wel?? :confused:

Exit

Legacy Member
piedp zei:
ik zou gewoon mijn beeld naar boven willen schuiven, bij onze andere tv, ne sbr gaat dat, ma bij philips dus niet, of wel?? :confused:
beeld te laaag????? voor video? tv? of alle beeld dat erop komt?
bij elken tv kunt ge da verzetten (oudere staat er uitwendig regelaars, nieuwe is internet te prutsen maar garantie weg)

of ist pc naar tv dat nie goed staat?

BraveHeart

Legacy Member
SkullZ zei:
"Title: Wide screen edition"

Dan heb je een exemplaar in huis gehaald dat Widescreen only is.
Dus geen 16:9/4:3.
Meeste DVD-Video's zijn 16:9/4:3 instelbaar in het menu of worden geleverd met een double sided schijfje (A kant 4:3 & B kant 16:9).

Moest je een gewone versie vinden in dezelfde winkel, omruilen moest je die film nog maar pas hebben gehaald.
Anders kunde daar niet veel aan doen of ...zelf voor regie spelen :D

piedp

Legacy Member
Exit zei:
beeld te laaag????? voor video? tv? of alle beeld dat erop komt?
bij elken tv kunt ge da verzetten (oudere staat er uitwendig regelaars, nieuwe is internet te prutsen maar garantie weg)

of ist pc naar tv dat nie goed staat?

Mijn beeld op tv is te laag bij het afspelen van een dvd.... In het boekske met uitleg over den tv staat hier niets van in... zeeer raar!!!!
ook zijn hier geen uitwendige regelaars precies :confused:
pc naar tv gaat perfect!!

Exit

Legacy Member
desktop beeld op tv is goed? dvd (movies spelen op pc naar tv niet?)

in eigenschappen beeld wa verzetten (nvidia gaat dat, dunno ati)

mbman

Legacy Member
Waarschijnlijk staan de instellingen van uw DVD-speler nog op 4/3.

Verzet die naar 16/9 en het probleem is opgelost ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan