Deftig
Legacy Member
Hey,
Eerst even melden dat ik geen computer krak ben. Ik ken er iets van maar van netwerken en dergelijke ken ik echt niks, mijn broer is de ict-man in huis
.
Het probleem:
Ik heb besloten mijn oude bureau kamer te verlaten (goede internet connectie daar) en naar een grotere kamer in huis te trekken aangezien ik de ruimte nodig heb voor mijn studie. Deze kamer ligt aan de andere kant van het huis en tot daar krijgt de router (D-link DIR-655) zijn signaal niet meer gestuurd. Omdat ik nu eenmaal het internet moet kunnen gebruiken moest er dus een verbinding komen.
Dit werd een powerline verbinding van Sitecom. Deze werd gekoppeld aan een extra router dat ingesteld werd als accespoint voor netwerk en internet (denk ik).
Alles ging perfect tot paar maand terug. Toen begon mijn internet raar te doen, het viel soms enkele seconden uit en kwam dan ineens terug en dat is sindsdien zo gebleven. Eerst gaf ik de router de schuld maar zelfs na resets bleef het aanhouden. Dan maar eens de powerline rechtstreeks in de computer laten uitkomen, waaruit bleek dat na 10minuten mijn connectie er niet op verbeterde, maar in mijn ogen zelfs slechter ging als ervoor. Het ligt dus aan de powerline en niet aan de router tot daar zijn we al gekomen.
De vraag is nu: wat doe ik er aan? (de powerline steekt 2x in een stekkerdoos, 1x beneden en 1x hier op deze kamer maar omdat er geen stopcontacten meer over zijn is het rechtstreeks in een stopcontact steken praktisch uitgesloten).
Het is echt te erg voor woorden geworden (youtube filmpje van 2minuten kan soms 3-4x onderbroken worden) en men pa wilt geen kabel tot boven trekken.
De reden waarom ik het hier post is omdat ik weinig zin heb om een betere adaptor te kopen en dan tot de conclusie te komen dat deze hetzelfde probleem heeft.
Alvast bedankt!
Veel zin om mijn pa hier eens 1dag zijn facturen hier te laten betalen en dan eens zien hoe rap de kabel tot boven zou komen
Eerst even melden dat ik geen computer krak ben. Ik ken er iets van maar van netwerken en dergelijke ken ik echt niks, mijn broer is de ict-man in huis
. Het probleem:
Ik heb besloten mijn oude bureau kamer te verlaten (goede internet connectie daar) en naar een grotere kamer in huis te trekken aangezien ik de ruimte nodig heb voor mijn studie. Deze kamer ligt aan de andere kant van het huis en tot daar krijgt de router (D-link DIR-655) zijn signaal niet meer gestuurd. Omdat ik nu eenmaal het internet moet kunnen gebruiken moest er dus een verbinding komen.
Dit werd een powerline verbinding van Sitecom. Deze werd gekoppeld aan een extra router dat ingesteld werd als accespoint voor netwerk en internet (denk ik).
Alles ging perfect tot paar maand terug. Toen begon mijn internet raar te doen, het viel soms enkele seconden uit en kwam dan ineens terug en dat is sindsdien zo gebleven. Eerst gaf ik de router de schuld maar zelfs na resets bleef het aanhouden. Dan maar eens de powerline rechtstreeks in de computer laten uitkomen, waaruit bleek dat na 10minuten mijn connectie er niet op verbeterde, maar in mijn ogen zelfs slechter ging als ervoor. Het ligt dus aan de powerline en niet aan de router tot daar zijn we al gekomen.
De vraag is nu: wat doe ik er aan? (de powerline steekt 2x in een stekkerdoos, 1x beneden en 1x hier op deze kamer maar omdat er geen stopcontacten meer over zijn is het rechtstreeks in een stopcontact steken praktisch uitgesloten).
Het is echt te erg voor woorden geworden (youtube filmpje van 2minuten kan soms 3-4x onderbroken worden) en men pa wilt geen kabel tot boven trekken.
De reden waarom ik het hier post is omdat ik weinig zin heb om een betere adaptor te kopen en dan tot de conclusie te komen dat deze hetzelfde probleem heeft.
Alvast bedankt!
Veel zin om mijn pa hier eens 1dag zijn facturen hier te laten betalen en dan eens zien hoe rap de kabel tot boven zou komen



) 1dag volledig gehad zonder enige hapering. Dus ik dacht mss is het opgelost maar helaas, daarnet viel mijn internet weer uit. Even de speedtest gedaan en mijn resultaat: +/- 1mbs :doh: Dus waarschijnlijk gaat het niet bij die ene keer blijven

ad: