Archief - Probleem met powerline.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Deftig

Legacy Member
Hey,
Eerst even melden dat ik geen computer krak ben. Ik ken er iets van maar van netwerken en dergelijke ken ik echt niks, mijn broer is de ict-man in huis:p.

Het probleem:
Ik heb besloten mijn oude bureau kamer te verlaten (goede internet connectie daar) en naar een grotere kamer in huis te trekken aangezien ik de ruimte nodig heb voor mijn studie. Deze kamer ligt aan de andere kant van het huis en tot daar krijgt de router (D-link DIR-655) zijn signaal niet meer gestuurd. Omdat ik nu eenmaal het internet moet kunnen gebruiken moest er dus een verbinding komen.
Dit werd een powerline verbinding van Sitecom. Deze werd gekoppeld aan een extra router dat ingesteld werd als accespoint voor netwerk en internet (denk ik).
Alles ging perfect tot paar maand terug. Toen begon mijn internet raar te doen, het viel soms enkele seconden uit en kwam dan ineens terug en dat is sindsdien zo gebleven. Eerst gaf ik de router de schuld maar zelfs na resets bleef het aanhouden. Dan maar eens de powerline rechtstreeks in de computer laten uitkomen, waaruit bleek dat na 10minuten mijn connectie er niet op verbeterde, maar in mijn ogen zelfs slechter ging als ervoor. Het ligt dus aan de powerline en niet aan de router tot daar zijn we al gekomen.
De vraag is nu: wat doe ik er aan? (de powerline steekt 2x in een stekkerdoos, 1x beneden en 1x hier op deze kamer maar omdat er geen stopcontacten meer over zijn is het rechtstreeks in een stopcontact steken praktisch uitgesloten).
Het is echt te erg voor woorden geworden (youtube filmpje van 2minuten kan soms 3-4x onderbroken worden) en men pa wilt geen kabel tot boven trekken.

De reden waarom ik het hier post is omdat ik weinig zin heb om een betere adaptor te kopen en dan tot de conclusie te komen dat deze hetzelfde probleem heeft.
Alvast bedankt!

Veel zin om mijn pa hier eens 1dag zijn facturen hier te laten betalen en dan eens zien hoe rap de kabel tot boven zou komen:tongue:

menace2070

Legacy Member
probeer eens gewoon wireless, kost ocharme 10€ zo'n stick

Deftig

Legacy Member
Zoiets heb ik al (netwerkkaart voor draadloos netwerk), maar het probleem is dat het signaal van de router niet tot in deze kamer reikt (soms wel heel even maar 80% van de tijd is er geen draadloos netwerk/internet). Vandaar de optie om met powerlines te werken maar deze optie blijkt ook niet zonder problemen te werken.. :confused:

SimonABC

Legacy Member
Mss eerst de software van die powerlines er nog eens bij nemen?

Stel ze eens opnieuw in. Zodat ge er zeker van bent dat die alletwee dezelfde 'netwerk naam' (noemt anders voor die powerlines... kan er nie op komen) ?

Heb hier ook al veel problemen gehad met powerlines, maar heb het uiteindelijk toch kunnen fixen :)

Deftig

Legacy Member
Hebben de powerline adapter boven eens in een ander stopcontact gestoken (eentje op de gang net buiten mijn kamer). Gisteren had ik 1mbs meer (ik kom van +/- 1mbs:crazy:) 1dag volledig gehad zonder enige hapering. Dus ik dacht mss is het opgelost maar helaas, daarnet viel mijn internet weer uit. Even de speedtest gedaan en mijn resultaat: +/- 1mbs :doh: Dus waarschijnlijk gaat het niet bij die ene keer blijven:cry:
De powerlines zijn allemaal juist ingesteld, dus daar ligt het niet aan.

natpoesje

Legacy Member
Gebruik ook een powerline wel van ander merk en ben hier zeer tevreden over.
Je mag deze wel niet in een verdeelstekker steken ( volgens handleiding ) check dat eens ;)

[B]Rocketeer

Legacy Member
Ziezo moeten uw powerlines:
* op hetzelfde stroomcircuit steken
* als eerste contactpunt staan, dus nooit in een stekkerdoos. Das de enige en correcte wijze om ze te laten werken.

Al de rest is uitproberen en hopen dat het lukt.
Er zijn powerliens waarmee je de stekkerdoos erachter kunt plaatsen, maar ik vermoed dat jij deze niet hebt?


Indien wifi mogelijk is -> go for it
Powerlines zijn als er echt niets anders mogelijk is.

Deftig

Legacy Member
Ik heb helaas het geluk dat ik in een woning zit waar er zeer weinig stopcontacten aanwezig zijn. En die aanwezig zijn staan slecht geplaatst of zijn bezet. Dus ik heb geen andere optie dan een verdeelstekker te gebruiken.
We zouden graag op wifi overschakelen maar de router is niet krachtig genoeg om tot op mijn kamer te geraken. We zijn opzoek gegaan naar draadloze accespoints (niet 1 die je eerst op een vast netwerk moet aansluiten, maar die draadloos zou kunnen werken) maar dat blijkt nog niet te bestaan :sad:

De router
De powerlines

Alvast bedankt voor de reacties!

RpR

Legacy Member
Je hebt ook powerlines die op een een stopcontact worden geplaats en dat er achteraan op de powerline zelf een stopcontact is.

Deftig

Legacy Member
Bedankt! Dat ding zou wel eens de oplossing kunnen zijn! Hopelijk zit ik nu terug rap met degelijk internet :applause:

Lan

Legacy Member
Opgelet met wireless range extenders. Neem ALTIJD een range extender van hetzelfde merk en ook van dezelfde reeks als je wireless router/access point.
Die dingen zijn notoir incompatibel tussen merken, iedere fabrikant heeft blijkbaar een andere implementatie van het WDS protocol.

[B]Rocketeer

Legacy Member
Degene die ik gaf, werkt dan ook met zijn router (stond in 1ste post).
Maar je hebt wel gelijk dat je voorlopig nog moet opletten. Later moet dit opgelost worden door de 802.11s standaard
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan